5 найвідоміших фентезі-історій, які варто прочитати кожному любителю жанру

Вікторія Вікторія Пасайлюк 17:25, 13 Липня 2024
Фентезі / фото ілюстративне з відкритих джерел

Колись вважалося, що фентезі — дитячий жанр. Той самий Гаррі Поттер вважали дитячою казкою. Але покоління, яке виросло на поттеріані, виросло, а магічна сага стала не менш популярною. Зараз фентезі читає великих відсоток книголюбів, тому пропонуємо підбірку найвідоміших та найпопулярніших таких історій.

Хроніки Нарнії. Головні герої — четверо дітей, Пітер, Сьюзан, Едмунд та Люсі — потрапляють в новий чарівний світ через двері власної шафи. В цьому новому світі вони — королівська сімʼя, яка має понад усе зберегти королівство. А в кожній частині цьому королівству щось загрожує.

Відьмак — книги про Геральта, відьмака, який за гроші бореться зі злом. На своєму шляху він зустрічає Цірі — спадкоємицю королівської родини з магічними здібностями та — чаклунку. Їх долі тісно переплітаються та дуже між собою повʼязані. 

Гра престолів. Екранізація цієї саги — це однойменний серіал, який вважається найрейтинговішим та найвідомішим у світі. Головна ідея книг — боротьба за престол семи королівств. Але поки великі лорді та королі воюють між собою за трон, за Стіною знаходиться справжнє зло, яке прагне поглинути людський рід.

Володар кілець — легендарна історія про персні влади. Деякі з них були створені для ельфів, деякі —для гномів, і кілька кілець призначалося для людського роду. Разом з тим існує ще один, найголовніший перстень. Перстень влади, який панує над усіма іншими та може зруйнувати весь світ.

Гаррі Поттер. І як же без серії книг про хлопчика-чарівника зі шрамом на чолі — немає мабуть людини, яка не чула б про Гаррі Поттера. В 11 років Гаррі дізнається, що він — чарівник, а його батьки не загинули в автокатастрофі, як йому розповідали раніше, а загинули в бою з наймогутнішим чарівником всіх часів. Магом, який понад усе прагне вбити самого Гаррі.

Чому деякі ліфти у Вільногірську працюють з перебоями та як пропонують вирішити ситуацію

Дмитро Скопіч 17:25, 25 Листопада 2025
Вільногірська міська рада/ фото Вільногірськ IN.UA

У Вільногірську жителі одразу кількох багатоповерхівок скаржаться на перебої у роботі ліфтів. У КП “Жилкомсервіс” пояснили, що причиною стала невідповідність кількості точок обліку електроенергії кількості ліфтів, через що виникає брак енергії для одночасної роботи.

Про це стало відомо на сесії Вільногірської міської ради.

У Вільногірську проблеми з ліфтами: в чому причина

У Вільногірську жителі будинків за адресами Бульвар Миру 15, Бульвар Миру 13 та Центральна 81 повідомляють про перебої у роботі ліфтів. У цих будинках підйомники працюють по черзі, що створює незручності, особливо для людей з інвалідністю та літніх громадян.

За словами депутата міської ради Віталія Федоренко, в місті експлуатується 32 ліфти, однак офіційно зареєстровані точки розподілу електроенергії існують лише для 24 із них. Для восьми ліфтів відсутні необхідні документи, зокрема паспорти потужності. Через цю невідповідність у різних будинках підключені ліфти підключені до однієї й тої ж точки обліку:

  • на Бульварі Миру 15 — три ліфти підключені до однієї точки, ще два — до іншої;
  • на Бульварі Миру 13 — два ліфти на одній точці;
  • на Центральній 81 — також два ліфти підключені разом.

Коли ліфти запускаються одночасно, автоматичний вимикач спрацьовує через перевищення потужності, і підіймачі тимчасово відключаються.

Федоренко зазначив, що раніше ліфти могли працювати одночасно, адже обладнання дозволяло більші навантаження. Проте, у 2018 році КП “Жилкомсервіс” отримало припис від ЦЕК, в якій представники енергокомпанії вимагали привести точки обліку у відповідність до нормативів: замінити старі автомати та лічильники. Роботи виконувала підрядна організація.

У результаті виникли невідповідності: наприклад, на три ліфти, які раніше працювали через автомат на 40 ампер, тепер поставили автомат лише на 16 ампер. Крім того, у деяких будинках нові лічильники та автомати встановили не в самих ліфтових шафах, а у ввідних пристроях на будинок. Це нинішня вимога ЦЕК, яка дозволяє контролювати споживання в одному місці, швидше обслуговувати обладнання та зменшити ризики стороннього втручання в електросхеми.

Розв’язання проблеми

Депутат Віталій Федоренко заявив, що “Жилкомсервіс” планує звернутися до обласного ЦЕК із пропозицією документально збільшити кількість точок обліку, щоб кожен ліфт отримав окрему. Для цього не потрібно додаткового фінансування, адже все обладнання вже є в наявності.

Зазначимо, що проблема стала публічною після того, як мешканці будинку на Бульварі Миру 15 склали колективне звернення. Ініціативну групу очолила Інна Посунько, яка разом із сусідами вимагала з’ясувати, чому ліфти працюють із частими зупинками.

Окремо звернення до міського голови та депутатки Ірини Сміяненко направив і мешканець будинку — Олександр Щекодін. У листі він також просив розібратися з перебоями та забезпечити безпечне користування ліфтами, особливо для людей з інвалідністю та літніх жителів.

Депутатка Ірина Сміяненко активно долучилася до вирішення ситуації. Зокрема, вона направила офіційні запити до КП “Жилкомсервіс” та до ЦЕК, з’ясовуючи, у чому полягає проблема.Також вона підносила питання швидкого розв’язання проблеми на сесіях міської ради.

Читайте також:

Підписуйтесь

Як змінюватимуться ставки розмитнення у 2026 році: експертний прогноз

Дмитро Скопіч 14:16, 25 Листопада 2025 77
Розмитнення авто / фото Boss Auto

Розмитнення — тема, яка ніколи не втрачає актуальності. Українські автомобілісти стежать за кожною зміною у законодавстві, адже навіть кілька відсотків у ставках можуть означати тисячі гривень різниці у ціні машини. У 2026 році, за прогнозами експертів, держава готує низку нововведень, які можуть докорінно змінити підхід до імпорту авто.

Якщо ви плануєте купувати машину з-за кордону, не полінуйтеся заздалегідь перевірити орієнтовні витрати через калькулятор розмитнення авто — це допоможе побачити реальну картину у цифрах.

Що відомо сьогодні

Наразі в Україні діють ставки, прив’язані до віку авто, об’єму двигуна та типу палива. Проте уряд неодноразово анонсував перехід на більш прозору і стимулюючу систему, яка зменшить бюрократію. Експерти прогнозують, що у 2026 році можуть з’явитися три ключові зміни:

  • Єдині базові ставки для всіх типів палива. Йдеться про спрощення системи, де бензин, дизель і гібриди розмитнюватимуться за однаковими принципами.
  • Зниження податкового навантаження на електромобілі. Очікується продовження пільгового періоду, а також часткове звільнення від акцизу.
  • Новий коефіцієнт “екологічності”. Авто з низькими викидами CO₂ можуть отримати додаткові знижки під час розмитнення.

Такі кроки узгоджуються з європейським “зеленим курсом”, до якого Україна поступово адаптує законодавство.

Як це вплине на покупців

Після аналізу ринку експерти Automotive Consulting виділяють три основні сценарії, що вплинуть на кінцеву вартість розмитнення:

  • Дешевші електромобілі. Очікується, що частка “зеленого” транспорту у загальному імпорті перевищить 20%.
  • Стабілізація ставок для авто віком до 5 років. Цей сегмент стане найпривабливішим для імпорту через мінімальне зростання податків.
  • Подорожчання старих дизелів. Влада може збільшити акциз на машини з високими викидами: від 2,5 до 3,0 євро за кубічний сантиметр.

Такі зміни стимулюють оновлення автопарку й поступовий перехід на більш екологічні моделі.

Прогноз аналітиків: хто виграє, а хто — ні

Щоб зрозуміти, які категорії автомобілів будуть у виграші, погляньмо на три ймовірні тренди, які експерти вважають ключовими:

  • Зростання популярності гібридів. Автомобілі, що поєднують бензиновий і електричний двигуни, залишаться “золотою серединою” між ціною та економічністю.
  • Перевага новіших моделей. Вік авто стане важливішим чинником, ніж тип палива. Молодші машини отримуватимуть бонуси у вигляді знижених коефіцієнтів.
  • Зміна географії імпорту. Через податкові послаблення може зрости кількість автомобілів з Кореї та Китаю, де виробництво електрокарів активно субсидується.

Для покупців це означає ширший вибір, але також потребу уважно аналізувати, з якого ринку купувати найвигідніше.

Зарядка авто / фото Boss Auto

Як підготуватись до 2026 року

Розмитнення — процес, який завжди дорожчає в останній момент. Якщо ви вже зараз розглядаєте варіант купівлі, експерти радять діяти за принципом “рахуй наперед”:

  • перевірте поточну формулу через онлайн-калькулятор;
  • порівняйте ставки для різних типів двигунів;
  • врахуйте можливе підвищення митного збору після 2025 року.

2026 рік може стати поворотним у системі розмитнення. Україна рухається до європейських стандартів, а це означає менше бюрократії, більше логіки й акцент на екологічності. 

Підписуйтесь

Чому деякі ліфти у Вільногірську працюють з перебоями та як пропонують вирішити ситуацію

У Вільногірську жителі одразу кількох багатоповерхівок скаржаться на перебої у роботі ліфтів. У КП “Жилкомсервіс” пояснили, що причиною стала невідповідність кількості точок обліку електроенергії кількості […]

17:25, 25.11.2025 Дмитро Скопіч
Реклама

Як змінюватимуться ставки розмитнення у 2026 році: експертний прогноз

Розмитнення — тема, яка ніколи не втрачає актуальності. Українські автомобілісти стежать за кожною зміною у законодавстві, адже навіть кілька відсотків у ставках можуть означати тисячі […]

14:16, 25.11.2025 Дмитро Скопіч

У Вільногірську судили військового за крадіжку мобільного телефону

У Вільногірську суд розглянув справу військовослужбовця, який викрав мобільний телефон. Про це стало відомо з вироку по справі № 174/1452/25. Суд призначив умовне покарання Суд встановив, […]

У Вільногірську планують витратити понад 900 тисяч гривень на ремонт та обслуговування внутрішніх електромереж

У Вільногірську планують оновлення електромереж у багатоквартирних будинках громади: ремонт та технічне обслуговування мереж обійдеться міському бюджету майже у мільйон гривень. Інформацію оприлюднили на платформі […]

10:00, 25.11.2025 Діана Попович

Вільногірська громада долучилися до другої фази французького проєкту RELEVE

Десять громад Дніпропетровської області відібрали для участі у другій фазі проєкту RELEVE, який впроваджується урядовим французьким агентством з міжнародного технічного співробітництва Expertise France. Про це […]