Реформа МСЕК 2025: номери гарячих ліній для консультацій

Гришкова Анастасія 18:03, 9 Січня 2025
реформа МСЕК/ ілюстративне фото, Pexels

Українці можуть отримати консультації за номерами телефонів з питань реформи системи оцінювання повсякденного функціонування, що замінює медико-соціальну експертну комісію (МСЕК).

Про це йдеться на сайті урядового порталу.

Як отримати консультацію

Отримати консультацію з питань нової системи можна щодня з 8:00 до 20:00 за наступними номерами:

  • 0 800 505 201 — загальна гаряча лінія МОЗ щодо охорони здоров’я,
  • 0 800 60 20 19 — спеціалізована лінія для консультацій з реформи МСЕК та електронної системи оцінювання функціонування особи.

Реформа МСЕК, що змінюється у 2025 році

З 1 січня 2025 року медико-соціальні експертні комісії (МСЕК) замінені новою системою оцінки повсякденного функціонування особи.

Статус інвалідності визначатиметься не за традиційними процедурами, а за оцінкою впливу травм чи хвороб на щоденну діяльність людини.

Основні зміни

1. Відмова від лікарсько-консультативних комісій (ЛКК), що значно спростить процес отримання інвалідності.

2. Швидше отримання оцінки. Тепер не потрібно чекати 120 днів лікарняного для оцінки у випадках певних станів.

3. Електронна система. Весь процес оцінювання буде автоматично фіксуватися в електронній системі, що забезпечить прозорість і мінімізує корупційні ризики.

Реформа МСЕК на Дніпропетровщині

У Дніпропетровській області обласний центр МСЕК було приєднано до Дніпропетровського обласного госпіталю ветеранів війни. З 1 січня 2025 року замість комісії працюватимуть команди лікарів-практиків, які будуть діяти на базі лікарень області. Всі документи та архіви, що зберігалися в МСЕК, будуть передані до медичних установ.

Читайте також:

Підписуйтесь

Працівники критичної інфраструктури матимуть 72 години на перебронювання після 28 лютого: деталі

Дмитро Бойцун Бойцун Дмитро 11:05, 10 Січня 2025
Військовий / фото Полтавська обласна державна адміністрація

Кабінет міністрів України прийняв постанову №1332, зміни до постанови №76. Відтак, після 28 лютого роботодавці матимуть лише 72 години для перебронювання співробітників критичної інфраструктури, чиї терміни бронювання закінчуються.

Про це повідомляє член комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки, народний Олександр Федієнко.

Перебронювання або мобілізація

Це правило стосується всіх осіб, які підлягають мобілізації та були на бронюванні, але термін цього статусу спливає 28 лютого. У разі невиконання цієї вимоги територіальні центри комплектування та соціальної підтримки матимуть право мобілізувати таких працівників.

Щоб уникнути проблем, роботодавцям необхідно:

  • перевірити терміни дії бронювання своїх співробітників;
  • підготувати документи для продовження бронювання;
  • подати заяви до відповідних органів протягом перших 72 годин після завершення терміну попереднього бронювання.

“До 28 лютого, користуючись порталом ДІЯ, керівники підприємства будуть мати можливість перебронювати своїх працівників на протязі 72 години. Але той самий ТЦК має право мобілізувати цих військовозобовʼязаних, у разі якщо це буде після 28-го лютого. Про що як ви бачите написано у відповіді”, – зазначив Народний депутат Олександр Федієнко.

Якщо роботодавець не встигне виконати ці дії вчасно, співробітник втрачає бронювання і може бути мобілізований відповідно до чинного законодавства. Експерти рекомендують роботодавцям підготуватися до змін заздалегідь, щоб уникнути труднощів як для компанії, так і для працівників.

Читайте також:

Підписуйтесь

У комунальному підприємстві “Жилкомсервіс” повідомили, що скарг від вільногірців стало менше, статистика це не підтверджує

Тесленко Катерина 11:00, 10 Січня 2025
Чи дійсно скарг від вільногірців стало менше / фото з соціальних мереж комунального підприємства “Жилкомсервіс”

Головний інженер комунального підприємства “Жилкомсервіс” Віталій Федоренко під час інтерв’ю журналісткі “Вільногірськ IN.UA” повідомив, що звернень із скаргами від мешканців Вільногірська стало менше. Ми проаналізували звернення громадян, про які звітують в міськраді – там інша картина.

Статистика скарг

За словами Федоренко завдяки великій кількості ремонтів дахів і благоустрою прибудинкових територій, ремонтам підʼїздів мешканці Вільногірська менше скаржаться на сферу житлово-комунального господарства. Якщо раніше на особистих прийомах міського голови з питаннями щодо проблем з житловим фондом до 50 осіб за раз, то зараз кількість таких звернень зменшилася до мінімуму.

Щоб прослідкувати динаміку і дати більш конкретні цифри ми проаналізували звернення громадян за два минулі роки. Покращення умов проживання має зменшити скарги, але у загальному звіті ми цього не побачили.

Згідно рішенню виконкому Вільногірської міської ради від 17.01.2023 № 4/0/7-24 “Про роботу із звернення громадян” за 2023 рік всього було 622 звернення громадян. З них 46,3% склали питання житлово-комунального господарства. Також, на гарячу лінію міського голови надійшло 182 звернення, з яких, знов таки, мешканців турбує саме питання комунального господарства.

Скріншот рішння виконкому за 2023 рік / фото Вільногірськ IN.UA

Згідно проєкту  рішення виконкому “Про роботу із звернення громадян” за 2024 рік звернень громадян стало менше – 427. Але відсоток питань, які відносяться до сфери житлового-комунального господарства збільшився – 53,6%. З загальної кількості звернень на гарячу лінію до міського голови  – 137, лідерами питань залишаються питання комунального господарства.

Скріншот з проєкту рішення виконкому за 2024 рік / фото Вільногірськ IN.UA

Ми не можемо оцінити якість звернень, можливо після вирішення певних проблем, виникають інші, які не встигають так швидко вирішити, або мешканців не задовольняє якість робіт і вони роблять повторні звернення. Перелік виконаних ремонтних робіт комунальним підприємством “Жилкомсервіс” за 2024 рік ви можете переглянути тут.

Читайте також:

Підписуйтесь

Працівники критичної інфраструктури матимуть 72 години на перебронювання після 28 лютого: деталі

Кабінет міністрів України прийняв постанову №1332, зміни до постанови №76. Відтак, після 28 лютого роботодавці матимуть лише 72 години для перебронювання співробітників критичної інфраструктури, чиї […]

11:05, 10.01.2025 Бойцун Дмитро

У комунальному підприємстві “Жилкомсервіс” повідомили, що скарг від вільногірців стало менше, статистика це не підтверджує

Головний інженер комунального підприємства “Жилкомсервіс” Віталій Федоренко під час інтерв’ю журналісткі “Вільногірськ IN.UA” повідомив, що звернень із скаргами від мешканців Вільногірська стало менше. Ми проаналізували […]

Що у 2024 році зробив “Жилкомсервіс” за гроші вільногірців

Протягом року 2024 року у громаді комунальне підприємство “Жилкомсервіс” провело поточний ремонт м’яких покрівель на 49 багатоповерхових будинках. Загальна площа відремонтованих дахів склала 12 450 […]

Шахісти Кам’янського змагатимуться за перемогу на 25-му турнірі “Снігова Королева 2025”

У четвер, 9 січня, у Кам’янському на базі Центру позашкільної роботи та дитячої творчості стартував шаховий турнір серед школярів міста “Снігова Королева 2025”. Про це […]

09:30, 10.01.2025 Бойцун Дмитро

Отруєння безпритульних тварин у Вільногірську

Сьогодні в соціальних мережах з’явилися нові повідомлення про отруєння собак у місті. Волонтери, свідки та зоозахисники закликають до дій, адже жорстоке поводження з тваринами — […]