Вільногірська ОТГ без шкільних автобусів: як сусідні громади вирішують проблему перевезень

Наталія Москаленко 17:15, 18 Жовтня 2024
Шкільний автобус у Вільногірську
Шкільний автобус у Вільногірську / фото Вільногірськ IN.UA

Учні з п’яти сіл Вільногірської ОТГ — Дмитрівки, Мар’янівки, Доброгірського, Мотронівки та Дідового — змушені самостійно добиратися до школи. Попри те, що міська рада компенсує витрати на проїзд, батьки висловлюють обурення. Ми звернулися до Вільногірської міської ради з запитом, щоб дізнатися, чи планується забезпечення шкільним автобусом для учнів. Крім того, ми дослідили досвід перевезень в інших громадах, щоб знайти ефективні рішення. 

Докладніше читайте на Вільногірськ IN.UA.

Початок проблеми

До початку процесу децентралізації, у 2020 році, підвозом дітей до закладів освіти опікувався голова Дмитрівської сільської ради Верхньодніпровського району Олександр Костюков. Він укладав угоду з перевізником і орендував два автобуси, які щодня курсували за встановленим графіком протягом чотирьох годин. Завдяки цьому учні мали можливість вчасно добиратися до Андріївської та Вільногірських шкіл.

Наразі ж 43 школярі з навколишніх сіл змушені самостійно добиратися до школи. Найчастіше вони користуються місцевими автобусами, а за їхньої відсутності намагаються зловити попутний транспорт.

“Коли своїм транспортом, коли міською маршруткою. Дитина прокидається о пів на шосту, аби встигнути на 6:45 на маршрутку. А зі школи тоді маршруткою з Лихівки, яка їде 14:45 і три кілометри пішки, щоб дійти додому, – мама одного зі школярів із села Доброгірське.

Питання щодо підвозу дітей з сіл до Вільногірська обговорювалося на черговій 51-й сесії міської ради, що відбулася 24 серпня 2024 року. До сесійної зали прийшли батьки, які прагнуть, щоб їхні діти мали можливість відвідувати школу, і звертаються до чиновників з проханням про забезпечення шкільного автобуса. У департаменті освіти назвали дві основні причини відсутності транспорту.

“32 дитини з сіл. Зараз триває дистанційне навчання. Є обов’язки ще й батьків, а не тільки органів місцевого самоврядування. Щодо автобусів, то зараз надається перевага тим громадам, у яких були вилучені шкільні автобуси на потреби ЗСУ. Навіть, ті громади не отримали. Закон порушувати ми не будемо. З Божою поміччю возити дітей і нести за них відповідальність, коли немає укриттів під час тривоги, ми не будемо”, – відповіла батькам начальник відділу освіти ДСГП Вільногірської міської ради Ірина Бойко. 

У той час інші громади отримують шкільні автобуси від Дніпропетровської обласної військової адміністрації. Автобуси були направлені до Божедарівської, Софіївської, Богданівської, Юрʼївської, Миколаївської, Новоолександрівської та Троїцької громад. Крім того, деякі об’єднані територіальні громади отримали кілька одиниць транспорту, що суттєво полегшує підвіз учнів до шкіл.

Що говорить місцева влада

На запит журналістів Вільногірськ IN.UA у відділі освіти повідомили, що на 2024 рік договори про організацію перевезень дітей не укладалися. Крім того, автотранспортні засоби не залучалися і не закуповувалися. 

“Договори про закупівлю шкільних автобусів за період 2023-2024 роки, а також номери закупівель (ідентифікатори закупівель) в системі Prozzoro не укладалися. Станом на 1.10.24 року 39 учнів Вільногірських ліцеїв №2, №3, №4, №5 Вільногірської міської ради потребують підвезення”, – йдеться у відповіді на запит журналістів Вільногірськ IN.UA. 

Досвід сусідніх громад у перевезенні учнів

Поки у міській раді Вільногірська не укладають договори та не обговорюють необхідні перевезення, сусідні громади активно вживають заходів. Шкільні автобуси Божедарівської громади за день намотують понад кілька сотень кілометрів, обслуговуючи кілька закладів освіти. У їхньому автопарку налічується шість автобусів, що значно полегшує підвіз учнів.

“Минулого року міжнародні партнери надали нам два автобуси у якості гуманітарної допомоги. Інші автобуси були придбані за кошти місцевого та державного бюджетів, — повідомили у відділі освіти Божедарівської громаді. 

Також було розроблено план дій на випадок тривоги. Якщо сигнал тривоги спіймає дітей перед вирушенням у дорогу, вони залишаються в укритті. Якщо ж тривога виникає під час поїздки, водій має зібрати всіх учнів і доставити їх до найближчого укриття.

У Саксаганській громаді ситуація дещо інша. Тут обов’язково присутній вихователь під час підвозу, і в разі сигналу “Тривога” автобус не виїжджає, а чекає закінчення тривоги. У школах цієї громади навчається майже 700 учнів, і в наявності є шість шкільних автобусів.

“Вартість автобусів різна. Наприклад, останній отриманий Еталон обійшовся в 1 335 000 гривень. Батьки можуть звертатися до директора школи або до відділу освіти з будь-якими питаннями чи пропозиціями, які ми обов’язково розглянемо”, — зазначили у відділі освіти Саксаганської громади.

Представники інших громад наголошують, що підвіз учнів має бути забезпечений незалежно від кількості дітей, адже це, перш за все, питання безпеки.

Читайте також:

Підписуйтесь

“Досить терпіти безлад”: ветеран війни звернувся до влади Вільногірська

Анастасія Гришкова 17:00, 2 Червня 2025
Сергій Максименко, / фото, скріншот

Під час чергової сесії міської ради ветеран війни Сергій Максименко виступив з емоційним зверненням до депутатів та посадовців. У центрі його промови – занедбаний стан міста, проблеми з благоустроєм і байдужість влади до потреб мешканців.

Сергій Максименко виступив під час сесії Вільногірської міської ради.

Ветеран війни звернувся до депутатів

Сергій Олексійович Максименко – воїн, який брав участь у бойових діях з другого дня повномасштабного вторгнення, повернувся додому з пораненням, як зазначив сам Сергій йому встановлено статус людини з інвалідністю.

Під час сесії він звернувся до депутатського корпусу з низкою гострих запитань:

“Я маю свою машину, і їжджу— і в Слов’янськ, і в Краматорськ. То фронтові міста, але там чисто, там порядок. А у нас? Хочете — я вас повезу в П’ятихатки, в Олександрію, Верховцеве — подивіться, як там місто виглядає”, — емоційно сказав ветеран.

Його обурення викликала повна відсутність благоустрою у місті. Висока трава, яку почали косити лише в розпал алергійного сезону, занедбані парки, поламані дитячі майданчики зі штирями, що стирчать посеред гойдалок — усе це, на думку виступаючого, є свідченням повного ігнорування проблем мешканців.

Сергій зізнається, що соромиться повертатися додому з війни, бо в рідному місті — занепад.

Однак, одна з присутніх депутаток — Світлана Архипова, наголосила, що відповідальним за благоустрій міста є Управління архітектури та капітального будівництва.

Водночас Сергій Максименко, аргументував, що неохайний стан міста – це відповідальність усього депутатського корпусу.

Сергій Максименко також акцентував, що не звинувачує персонально нікого — ні міського голову, ні окремих депутатів. Його заклик — до всієї міської влади: об’єднатися заради спільної мети — відновлення міста. Бо інакше ветерани війни, які повертатимуться додому, не побачать за що вони боролись.

Читайте також:

Підписуйтесь

Антмонопольний комітет дозволив компанії “Цемін Україна” придбати контроль над ОГХК із зобов’язаннями

Анастасія Гришкова 15:00, 2 Червня 2025
ОГХК / фото, Nadra.ua

Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав дозвіл ТОВ “Цемін Україна”а на придбання контрольного пакета акцій АТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” (ОГХК). Компанія отримає понад 50% голосів у вищому органі управління ОГХК.

Про це повідомили на сторінці Антимонопольного комітету у Fecebook.

Що відомо

З огляду на стратегічну важливість компанії, яка є одним з найбільших виробників титанових сировинних концентратів в Україні — зокрема цирконових, ільменітових, рутилових, дистен-силіманітових та ставролітових, — АМКУ провів ретельний аналіз потенційного впливу угоди на конкуренцію на відповідних ринках.

У ході розгляду справи Комітет провів опитування споживачів, конкурентів ОГХК та інших гравців ринку. Результати дослідження вказали на ризики зменшення конкуренції, у зв’язку з чим АМКУ схвалив угоду лише за умови виконання низки зобов’язань.

Серед ключових зобов’язань:

  1. Не обмежувати продажі на внутрішньому ринку за наявності попиту.
  2. Не зменшувати обсяги видобутку та виробництва без економічних підстав.
  3. Дотримуватись ринкових умов ціноутворення
  4. Забезпечувати рівні умови для всіх споживачів без дискримінації.
  5. Протягом трьох років щорічно надавати АМКУ звіти щодо обсягів виробництва, продажу, експорту та відмов у продажу.

Контроль за виконанням умов триватиме до 2028 року. У разі порушень АМКУ залишає за собою право вжити заходів згідно з чинним законодавством.

Додамо, у Вільногірську працює філія ОГХК — Вільногірський гірничо-металургійний комбінат, один із ключових виробничих майданчиків компанії.

Читайте також:

Підписуйтесь

“Досить терпіти безлад”: ветеран війни звернувся до влади Вільногірська

Під час чергової сесії міської ради ветеран війни Сергій Максименко виступив з емоційним зверненням до депутатів та посадовців. У центрі його промови – занедбаний стан […]

Антмонопольний комітет дозволив компанії “Цемін Україна” придбати контроль над ОГХК із зобов’язаннями

Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав дозвіл ТОВ “Цемін Україна”а на придбання контрольного пакета акцій АТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” (ОГХК). Компанія отримає понад 50% голосів у […]

У Вільногірську попрощалися з воїном Вадимом Коваленком, який загинув під час виконання бойового завдання

У понеділок, 2 червня, на площі Героїв перед ПКіС “Металург” відбулася церемонія прощання із загиблим захисником України — старшим солдатом Вадимом Борисовичем Коваленком. Провести в […]

Погода

Якою буде погода у Вільногірську в перший тиждень літа

У Вільногірську на тиждень із 2 по 8 червня прогнозують переважно ясну та суху погоду. Лише у вівторок можливий короткочасний дощ удень, в інші дні […]

Як оскаржити висновок ВЛК: роз’яснення для військовозобовʼязаних

До 5 червня військовозобовʼязані, яких раніше визнали обмежено придатними, мають повторно пройти військово-лікарську комісію (ВЛК). Після цього їм визначать новий статус придатності до служби. Як […]