Центр обслуговування клієнтів, облік природного газу, аварійна диспетчерська – всіма службами філії «Газмережі» у Вільногірську керує старша майстриня Анастасія Духаніна. Понад восьми років жінка займає керівну посаду. Як та коли передавати показання лічильника газу. Допомога у створенні особистого кабінету. Що роблять газовики.
Про роботу Вільногірської дільниці «Газмережі України» розповіла журналістам Вільногірськ IN.UA старша майстриня Анастасія Духаніна.
«Газмережі» у Вільногірську
З 1 жовтня 2023 року на Дніпропетровщині, крім Дніпра та Кривого Рогу, розподіл природного газу здійснює Дніпропетровська філія ТОВ «Газорозподільні мережі України».
У Вільногірській дільниці понад восьми років працює Анастасія Духаніна. Вже чотири роки жінка обіймає керівну посаду.
«Ми відповідаємо за безперебійний та безаварійний розподіл газу побутовим споживачам та комунально-побутовим об’єктам. В нашу роботу входить ліквідація аварійних ситуацій та технічне обслуговування запірної арматури. Ще наша дільниця обслуговує шафові газорегулювальні пункти. Саме вони регулюють тиск газу, для стабільного надходження до споживача», – повідомила старша майстриня Анастасія Духаніна.
Шафовий газорегуляторний пункт для стабільності тиску
«Жовті шафи» на вулицях, які могли помічати споживачі, забезпечують стабільність тиску та безперебійність розподілу природного газу у домівки споживачів. ШГРП обладнаний італійськими регуляторами тиску він гарантує безпечну роботу побутових газових приладів.
У Вільногірську майже 40% населення мають автономне газове опалення. Тому газова дільниця Вільногірська контролює стабільний тиск в мережі для запобігання аварійних ситуацій. Ще працівники дільниці обслуговують не лише місто, а й села громади: Посуньки, Доброгірське, Кринички та Дмитрівку.
На Дніпропетровщині працюють 24 Центри обслуговування клієнтів. До нього Вільногірці завжди можуть звернутися до за адресою вулиця Промислова, 14. Споживачі в центрі можуть проконсультуватися та отримати допомогу з таких питань:
- стан особового рахунку за розподіл газу;
- допомога з реєстрації в особистому кабінеті;
- замовлення комплексних послуг;
- оформлення договору на проведення техобслуговування;
- надати заявку на переоформлення рахунку/реконструкцію систем газопостачання/повернення переплати.
Центр обслуговування клієнтів працює за графіком:
- понеділок – четвер, з 8:00 до 17:00, обідня перерва з 12:00 до 12:45;
- п’ятниця, з 08:00 до 15:45, обідня перерва з 12:00 до 12:45;
- субота та неділя – вихідні дні. Під час повітряної тривоги людей не приймають.
«Найчастіше, до нас в центр звертаються з проблемою внести показання лічильника. То ми допомагаємо. Але це переважно люди похилого віку. Діти багатьох таких людей повиїжджали за кордон, допомогти нікому. Ми все їм пояснюємо», – каже фахівчиня з обслуговування клієнтів Тетяна Лазаренко.
Служба обліку природного газу
Контролери ходять до будинків споживачів та фіксують показання лічильників. На даний час працює три контролери та майстер служби, який ними керує.
«Звичайно, великий обсяг роботи на таку кількість працівників, але ми справляємося, як можемо. За облік я можу сказати, що на сьогоднішній час, у Вільногірську стало тяжко знімати показники, тому що люди бояться пускати інших осіб у свої будинки. І це зрозуміло. Шахраїв багато», – каже старша майстриня Анастасія.
Якщо до споживачів приходять представники дільниці «Газмережі України», то в кожного з них є посвідчення. Якщо ж у споживача з’явилися сумніви до особи, він може зателефонувати на 104 і перевірити бригаду, яка працює за адресою споживача.
Контролери виконують місячне завдання з перевірки абонентів, яке встановлене керівництвом. Чіткого графіка немає. Але обов’язок споживача – дати доступ до лічильника, щоб контролер мав змогу зняти показання коректно, зазначає старша майстриня Анастасія.
У Вільногірську є квартири, з яких мешканці виїхали через повномасштабне вторгнення. Через міграцію людей у контролерів та аварійної служби немає доступу до закритого помешкання. Це перешкоджає та ускладнює роботу аварійної бригади.
«На жаль таких адрес дуже багато. Якщо буде десь витік газу, і треба буде обов’язково перевірити систему на герметичність, без доступу до квартири ми не можемо зробити цю перевірку. А для безпеки споживачів ми маємо, відповідно до правил безпеки систем газопостачання, перекрити розподіл. Тому важливо, щоб люди розуміли – доступ повинен бути для їхньої ж безпеки. Я раджу тим, хто виїжджає за кордон залишати ключі від помешкання сусідам, яким довіряєте. Також залишайте контакти, як можна з вами зв’язатися», – радить Анастасія Духаніна.
Робота аварійної диспетчерської служби
На Вільногірській дільниці працює аварійна диспетчерська служба, яка на виклик зреагує за 5 хвилин і протягом 40 хвилин потрапить на аварійне місце.
«Навіть, якщо це запах газу на вулиці, в під’їзді, особливо запах газу на кухні у квартирі. Треба негайно телефонувати на гарячу лінію. Зараз господині почнуть консервувати. Випадків аварійних збільшиться. Будьте вкрай обережними та уважними», – радить старша майстриня дільниці.
Чотири бригади по троє людей в кожній, які працюють майже цілодобово.
Цьогоріч аварійні показники зменшилися, каже Анастасія Духаніна. З 1 січня по 29 травня 2024 року на дільницю надійшло до 150 аварійних заявок. Це на 50% менше аналогічного періоду. Споживачі, у разі виникнення витоку газу можуть телефонувати на лінію 104 цілодобово. Виїзд аварійної бригади безплатний.
«Я хочу, щоб люди розуміли цінність професії газовика. Всі думають, що це легка праця. Насправді ж зараз, коли наші території знаходяться під постійними ворожими обстрілами, газовики області, часто ризикуючи власним життям, власноруч лагодять пошкоджені газопроводи, відновлюють розподіл газу. Нікопольщина – у нас там працюють справжні герої, кожен заслуговує на повагу та відзнаку. Вони роблять свою роботу, тому що люди повинні бути з газом. У Вільногірську аварійні бригади теж виконують надскладні завдання», – ділиться керівниця пресцентру Дніпропетровської філії «Газмережі» Євгенія Лапко.
Нині у лавах Збройних Сил України служать 157 газовиків регіону. 10 колег, загинули на лінії фронту, боронячи нашу країну від російського агресора.
На Вільногірській дільниці є служба експлуатації мереж. Вона складається з двох людей слюсарів, які здійснюють пошукову роботу з витоку газу на газопроводах та обслуговують запірну арматуру.
Як та коли передавати показання лічильника газу
Відповідно до Кодексу ГРМ передавати показання приладів обліку газу необхідно виключно з 1 по 5 число щомісяця оператору газорозподільних мереж на Дніпропетровщині.
Усі дані про обсяги споживання, які надходять до компанії, передаються на єдину Інформаційну платформу оператора ГТС. На основі отриманих даних постачальник формує рахунки.
Для передачі показань можна скористатися особистим кабінетом «Газмережі».
Також передати показання лічильника газу можливо через контакт центр ГК «Нафтогаз України» за номерами:
- 066-300-2-888;
- 098-300-2-888;
- 093-300-2-888;
- 057-708-01-87;
- 056-747-36-35.
Як та коли сплачувати за розподіл газу
За договором розподілу природного газу, сплачувати за послуги оператора ГРМ необхідно до 20 числа кожного місяця.
Реквізити Дніпропетровської філії «Газмережі» для оплати:
- ЄДРПОУ 45261177
- АТ «ОЩАДБАНК»
- IBAN: UA023054820000026034300545066
Також клієнти газорозподільної компанії області можуть скористатися особистим кабінетом Або одним із наступних способів:
- сервіс онлайн-платежів iPay.ua;
- інтернет-послуги «Ощадбанк»;
- ПриватБанк;
- інші інтернет-банкінги;
- каси банків і відділення Укрпошти;
- термінали EasyPay.
Здійснюючи платіж, важливо вказувати ПІБ власника, адресу газифікованого домоволодіння і номер особового рахунку у газорозподільній компанії, що починається на 0320 і складається з 10 цифр.
Консультації щодо послуг газорозподільної компанії області
Менеджери Дніпропетровської філії «Газмережі» надають кваліфіковану консультацію щодо послуг, які надає газорозподільна компанія області та допомагає у телефонному режимі із труднощами, що стосуються розподілу природного газу.
Зателефонувати до компанії можна за номерами:
- 066-300-2-888;
- 098-300-2-888;
- 093-300-2-888;
- 057-708-01-87;
- 056-747-36-35.
Покрокова інструкція для зв’язку з фахівцем газорозподільної компанії області:
- Подзвонити за одним із вказаних вище номерів;
- Прослухавши голосове меню, натиснути цифру «8»;
- Дочекатися підключення оператора ГК «Нафтогаз України»;
- Попросити з’єднати зі спеціалістом Дніпропетровської філії «Газмережі».
Контакт-центр працює з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00, у п’ятницю з 8:00 до 15:45.
Мультифункціональний сервіс: особистий кабінет споживача
Для клієнтів «Газмережі» функціонує сучасний сервіс – особистий кабінет. Завдяки йому споживачі природного газу регіону можуть:
- передавати показання лічильника газу (у тому числі кількох лічильників за одним особовим рахунком);
- завантажувати електронну квитанцію за розподіл газу та сплачувати за послугу онлайн;
- переглядати історію розрахунків;
- додавати безліч особових рахунків до одного профілю.
Як створити особистий кабінет: алгоритм дій
- Перейти за посиланням та обрати свого оператора ГРМ, а саме – Дніпропетровську філію;
- Ввести номер особового рахунку (складається з 10 цифр та починається на 0320) і перші три літери прізвища власника газифікованого помешкання;
- Вказати свою електронну пошту та підтвердити реєстрацію у листі, який прийде на вказаний e-mail;
- Створити пароль для входу в кабінет і запам’ятати його.
Офіційні сторінки Дніпропетровської філії «Газмережі» у соцмережах
Відповіді на запитання. Допомога у розв’язанні питань щодо розподілу газу можна знайти на офіційних сторінках:
- офіційний сайт компанії;
- Facebook;
- Telegram;
- YouTube.
Які функції виконує оператор ГРМ області
Дніпропетровська філія «Газмережі» з 1 жовтня 2023 року надає послуги з розподілу газу на території Дніпропетровщини понад 600 тисяч побутових споживачів та понад 1,8 тисячі підприємств.
Що роблять газовики, оператори ГРМ області
- оперативно реагують та виїжджають на виклики споживачів, усувають аварійні ситуації;
- регулюють тиск газу у системі для стабільного та безпечного доставляння блакитного палива в оселю;
- обстежують та модернізують газову інфраструктуру;
- проводять ремонтно-відновлювальні роботи на газопроводах, зокрема після ворожих обстрілів.
Читайте також:
Підписуйтесь