Вільногірська дільниця «Газмережі»: як працює

Наталія Філоненко 14:38, 3 Червня 2024
Газмережі
Вільногірська дільниця «Газмережі»/ фото Вільногірськ IN.UA

Центр обслуговування клієнтів, облік природного газу, аварійна диспетчерська – всіма службами філії «Газмережі» у Вільногірську керує старша майстриня Анастасія Духаніна. Понад восьми років жінка займає керівну посаду. Як та коли передавати показання лічильника газу.  Допомога у створенні особистого кабінету. Що роблять газовики.

Про роботу Вільногірської дільниці «Газмережі України» розповіла журналістам Вільногірськ IN.UA старша майстриня Анастасія Духаніна.

«Газмережі» у Вільногірську

З 1 жовтня 2023 року на Дніпропетровщині, крім Дніпра та Кривого Рогу, розподіл природного газу здійснює Дніпропетровська філія ТОВ «Газорозподільні мережі України».

У Вільногірській дільниці понад восьми років працює Анастасія Духаніна. Вже чотири роки жінка обіймає керівну посаду.

Старша майстриня Анастасія Духаніна
Старша майстриня Анастасія Духаніна / фото Вільногірськ IN.UA

«Ми відповідаємо за безперебійний та безаварійний розподіл газу побутовим споживачам та комунально-побутовим об’єктам. В нашу роботу входить ліквідація аварійних ситуацій та технічне обслуговування запірної арматури. Ще наша дільниця  обслуговує шафові газорегулювальні пункти. Саме вони регулюють тиск газу, для стабільного надходження до споживача», – повідомила старша майстриня Анастасія Духаніна.

Шафовий газорегуляторний пункт для стабільності тиску

«Жовті шафи» на вулицях, які могли помічати споживачі, забезпечують стабільність тиску та безперебійність розподілу природного газу у домівки споживачів. ШГРП обладнаний італійськими регуляторами тиску він гарантує безпечну роботу побутових газових приладів.

Жовта шафа
Шафовий газорегуляторний пункт/ фото Вільногірськ IN.UA

У Вільногірську майже 40% населення мають автономне газове опалення. Тому газова дільниця Вільногірська контролює стабільний тиск в мережі для запобігання аварійних ситуацій. Ще працівники дільниці обслуговують не лише місто, а й села громади: Посуньки, Доброгірське, Кринички та Дмитрівку.

На Дніпропетровщині працюють 24 Центри обслуговування клієнтів. До нього Вільногірці завжди можуть звернутися до за адресою вулиця Промислова, 14. Споживачі в центрі можуть проконсультуватися та отримати допомогу з таких питань:

  • стан особового рахунку за розподіл газу;  
  •  допомога з реєстрації в особистому кабінеті;  
  • замовлення комплексних послуг;  
  • оформлення договору на проведення техобслуговування;  
  • надати заявку на переоформлення рахунку/реконструкцію систем газопостачання/повернення переплати. 

Центр обслуговування клієнтів працює за графіком:

  • понеділок – четвер, з 8:00 до 17:00, обідня перерва з 12:00 до 12:45;
  • п’ятниця, з 08:00 до 15:45, обідня перерва з 12:00 до 12:45;
  • субота та неділя – вихідні дні. Під час повітряної тривоги людей не приймають.

«Найчастіше, до нас в центр звертаються з проблемою внести показання лічильника. То ми допомагаємо. Але це переважно люди похилого віку. Діти багатьох таких людей повиїжджали за кордон, допомогти нікому. Ми все їм пояснюємо», –  каже фахівчиня з обслуговування клієнтів Тетяна Лазаренко.

Фахівчиня Газмережі
Фахівчиня з обслуговування клієнтів Тетяна Лазаренко/ фото Вільногірськ IN.UA

Служба обліку природного газу

Контролери ходять до будинків споживачів та фіксують показання лічильників. На даний час працює три контролери та майстер служби, який ними керує.

«Звичайно, великий обсяг роботи на таку кількість працівників, але ми справляємося, як можемо. За облік я можу сказати, що на сьогоднішній час, у Вільногірську стало тяжко знімати показники, тому що люди бояться пускати інших осіб у свої будинки. І це зрозуміло. Шахраїв багато», – каже старша майстриня Анастасія.

Якщо до споживачів приходять представники дільниці «Газмережі України», то в кожного з них є посвідчення. Якщо ж у споживача з’явилися сумніви до особи, він може зателефонувати на 104 і перевірити бригаду, яка працює за адресою споживача.

Контролери виконують місячне завдання з перевірки абонентів, яке встановлене керівництвом. Чіткого графіка немає. Але обов’язок споживача –  дати доступ до лічильника, щоб контролер мав змогу зняти показання коректно, зазначає старша майстриня Анастасія.

У  Вільногірську є квартири, з яких мешканці виїхали через повномасштабне вторгнення. Через міграцію людей у контролерів та аварійної служби немає доступу до закритого помешкання. Це перешкоджає та ускладнює роботу аварійної бригади.

«На жаль таких адрес дуже багато. Якщо буде десь витік газу, і треба буде обов’язково перевірити систему на герметичність, без доступу до квартири ми не можемо зробити цю перевірку. А для безпеки споживачів ми маємо, відповідно до правил безпеки систем газопостачання,  перекрити розподіл. Тому важливо, щоб люди розуміли – доступ повинен бути для їхньої ж безпеки. Я раджу тим, хто виїжджає за кордон залишати ключі від помешкання сусідам, яким довіряєте. Також залишайте контакти, як можна з вами зв’язатися», – радить Анастасія Духаніна.

Робота аварійної диспетчерської служби

На Вільногірській дільниці працює аварійна диспетчерська служба, яка на виклик зреагує за 5 хвилин і протягом 40 хвилин потрапить на аварійне місце.

Працівники Вільногірської дільниці
Працівники Вільногірської дільниці / фото Вільногірськ IN.UA

«Навіть, якщо це запах газу на вулиці, в під’їзді, особливо запах газу на кухні у квартирі. Треба негайно телефонувати на гарячу лінію. Зараз господині почнуть консервувати. Випадків аварійних збільшиться. Будьте вкрай обережними та уважними», – радить старша майстриня дільниці.

Чотири бригади по троє людей в кожній, які працюють майже цілодобово. 

Цьогоріч аварійні показники зменшилися, каже Анастасія Духаніна. З 1 січня по 29 травня 2024 року на дільницю надійшло до 150 аварійних заявок. Це на 50% менше аналогічного періоду. Споживачі, у разі виникнення витоку газу можуть телефонувати на лінію 104 цілодобово. Виїзд аварійної бригади безплатний.

«Я хочу, щоб люди розуміли цінність професії газовика. Всі думають, що це легка праця. Насправді ж зараз, коли наші території знаходяться під постійними ворожими обстрілами, газовики області, часто ризикуючи власним життям, власноруч лагодять пошкоджені газопроводи, відновлюють розподіл газу. Нікопольщина – у нас там працюють справжні герої, кожен заслуговує на повагу та відзнаку. Вони роблять свою роботу, тому що люди повинні бути з газом. У Вільногірську аварійні бригади теж виконують надскладні завдання»,  –  ділиться керівниця пресцентру Дніпропетровської філії «Газмережі» Євгенія Лапко.

Керівниця пресцентру Дніпропетровської філії «Газмережі» Євгенія Лапко
Керівниця пресцентру Дніпропетровської філії «Газмережі» Євгенія Лапко / фото Вільногірськ IN.UA

Нині у лавах Збройних Сил України служать 157 газовиків регіону. 10 колег, загинули на лінії фронту, боронячи нашу країну від російського агресора.

На Вільногірській дільниці є служба експлуатації мереж. Вона складається з двох людей слюсарів, які здійснюють пошукову роботу з витоку газу на газопроводах та обслуговують запірну арматуру.

Як та коли передавати показання лічильника газу

Відповідно до Кодексу ГРМ передавати показання приладів обліку газу необхідно виключно з 1 по 5 число щомісяця оператору газорозподільних мереж на Дніпропетровщині.

Усі дані про обсяги споживання, які надходять до компанії, передаються на єдину Інформаційну платформу оператора ГТС. На основі отриманих даних постачальник формує рахунки.

Для передачі показань можна скористатися особистим кабінетом «Газмережі».

Також передати показання лічильника газу можливо через контакт центр ГК «Нафтогаз України» за номерами:  

  • 066-300-2-888;  
  • 098-300-2-888;  
  • 093-300-2-888;  
  • 057-708-01-87;
  • 056-747-36-35.

Як та коли сплачувати за розподіл газу

За договором розподілу природного газу, сплачувати за послуги оператора ГРМ необхідно до 20 числа кожного місяця.

Реквізити Дніпропетровської філії «Газмережі» для оплати:

  • ЄДРПОУ 45261177
  • АТ «ОЩАДБАНК»
  • IBAN: UA023054820000026034300545066

Також клієнти газорозподільної компанії області можуть скористатися особистим кабінетом Або одним із наступних способів:

  • сервіс онлайн-платежів iPay.ua;
  • інтернет-послуги «Ощадбанк»;
  • ПриватБанк;
  • інші інтернет-банкінги;
  • каси банків і відділення Укрпошти;
  • термінали EasyPay.

Здійснюючи платіж, важливо вказувати ПІБ власника, адресу газифікованого домоволодіння і номер особового рахунку у газорозподільній компанії, що починається на 0320 і складається з 10 цифр.

Консультації  щодо послуг газорозподільної компанії області

Менеджери Дніпропетровської філії «Газмережі» надають кваліфіковану консультацію щодо послуг, які надає газорозподільна компанія області та допомагає у телефонному режимі із труднощами, що стосуються розподілу природного газу.

Зателефонувати до компанії можна за номерами:

  • 066-300-2-888;
  • 098-300-2-888;
  • 093-300-2-888;
  • 057-708-01-87;
  • 056-747-36-35.

Покрокова інструкція для зв’язку з фахівцем газорозподільної компанії області:

  1. Подзвонити за одним із вказаних вище номерів;
  2. Прослухавши голосове меню, натиснути цифру «8»;
  3. Дочекатися підключення оператора ГК «Нафтогаз України»;
  4. Попросити з’єднати зі спеціалістом Дніпропетровської філії «Газмережі».

Контакт-центр працює з понеділка по четвер з 8:00 до 17:00, у п’ятницю з 8:00 до 15:45. 

Мультифункціональний сервіс: особистий кабінет споживача

Для клієнтів «Газмережі» функціонує сучасний сервіс – особистий кабінет. Завдяки йому споживачі природного газу регіону можуть:

  • передавати показання лічильника газу (у тому числі кількох лічильників за одним особовим рахунком);
  • завантажувати електронну квитанцію за розподіл газу та сплачувати за послугу онлайн;
  • переглядати історію розрахунків;
  • додавати безліч особових рахунків до одного профілю.

Як створити особистий кабінет: алгоритм дій

  • Перейти за посиланням та обрати свого оператора ГРМ, а саме – Дніпропетровську філію;
  • Ввести номер особового рахунку (складається з 10 цифр та починається на 0320) і перші три літери прізвища власника газифікованого помешкання;
  • Вказати свою електронну пошту та підтвердити реєстрацію у листі, який прийде на вказаний e-mail;
  • Створити пароль для входу в кабінет і запам’ятати його.

Офіційні сторінки Дніпропетровської філії «Газмережі» у соцмережах

Відповіді на запитання. Допомога у розв’язанні питань щодо розподілу газу можна знайти на офіційних сторінках:

Які функції виконує оператор ГРМ області

Дніпропетровська філія «Газмережі» з 1 жовтня 2023 року надає послуги з розподілу газу на території Дніпропетровщини понад 600 тисяч побутових споживачів та понад 1,8 тисячі підприємств.

Що роблять газовики, оператори ГРМ області

  • оперативно реагують та виїжджають на виклики споживачів, усувають аварійні ситуації;
  • регулюють тиск газу у системі для стабільного та безпечного доставляння блакитного палива в оселю;
  • обстежують та модернізують газову інфраструктуру;
  • проводять ремонтно-відновлювальні роботи на газопроводах, зокрема після ворожих обстрілів.

Читайте також:

Підписуйтесь

Чому деякі ліфти у Вільногірську працюють з перебоями та як пропонують вирішити ситуацію

Дмитро Скопіч 17:25, 25 Листопада 2025
Вільногірська міська рада/ фото Вільногірськ IN.UA

У Вільногірську жителі одразу кількох багатоповерхівок скаржаться на перебої у роботі ліфтів. У КП “Жилкомсервіс” пояснили, що причиною стала невідповідність кількості точок обліку електроенергії кількості ліфтів, через що виникає брак енергії для одночасної роботи.

Про це стало відомо на сесії Вільногірської міської ради.

У Вільногірську проблеми з ліфтами: в чому причина

У Вільногірську жителі будинків за адресами Бульвар Миру 15, Бульвар Миру 13 та Центральна 81 повідомляють про перебої у роботі ліфтів. У цих будинках підйомники працюють по черзі, що створює незручності, особливо для людей з інвалідністю та літніх громадян.

За словами депутата міської ради Віталія Федоренко, в місті експлуатується 32 ліфти, однак офіційно зареєстровані точки розподілу електроенергії існують лише для 24 із них. Для восьми ліфтів відсутні необхідні документи, зокрема паспорти потужності. Через цю невідповідність у різних будинках підключені ліфти підключені до однієї й тої ж точки обліку:

  • на Бульварі Миру 15 — три ліфти підключені до однієї точки, ще два — до іншої;
  • на Бульварі Миру 13 — два ліфти на одній точці;
  • на Центральній 81 — також два ліфти підключені разом.

Коли ліфти запускаються одночасно, автоматичний вимикач спрацьовує через перевищення потужності, і підіймачі тимчасово відключаються.

Федоренко зазначив, що раніше ліфти могли працювати одночасно, адже обладнання дозволяло більші навантаження. Проте, у 2018 році КП “Жилкомсервіс” отримало припис від ЦЕК, в якій представники енергокомпанії вимагали привести точки обліку у відповідність до нормативів: замінити старі автомати та лічильники. Роботи виконувала підрядна організація.

У результаті виникли невідповідності: наприклад, на три ліфти, які раніше працювали через автомат на 40 ампер, тепер поставили автомат лише на 16 ампер. Крім того, у деяких будинках нові лічильники та автомати встановили не в самих ліфтових шафах, а у ввідних пристроях на будинок. Це нинішня вимога ЦЕК, яка дозволяє контролювати споживання в одному місці, швидше обслуговувати обладнання та зменшити ризики стороннього втручання в електросхеми.

Розв’язання проблеми

Депутат Віталій Федоренко заявив, що “Жилкомсервіс” планує звернутися до обласного ЦЕК із пропозицією документально збільшити кількість точок обліку, щоб кожен ліфт отримав окрему. Для цього не потрібно додаткового фінансування, адже все обладнання вже є в наявності.

Зазначимо, що проблема стала публічною після того, як мешканці будинку на Бульварі Миру 15 склали колективне звернення. Ініціативну групу очолила Інна Посунько, яка разом із сусідами вимагала з’ясувати, чому ліфти працюють із частими зупинками.

Окремо звернення до міського голови та депутатки Ірини Сміяненко направив і мешканець будинку — Олександр Щекодін. У листі він також просив розібратися з перебоями та забезпечити безпечне користування ліфтами, особливо для людей з інвалідністю та літніх жителів.

Депутатка Ірина Сміяненко активно долучилася до вирішення ситуації. Зокрема, вона направила офіційні запити до КП “Жилкомсервіс” та до ЦЕК, з’ясовуючи, у чому полягає проблема.Також вона підносила питання швидкого розв’язання проблеми на сесіях міської ради.

Читайте також:

Підписуйтесь

Як змінюватимуться ставки розмитнення у 2026 році: експертний прогноз

Дмитро Скопіч 14:16, 25 Листопада 2025 77
Розмитнення авто / фото Boss Auto

Розмитнення — тема, яка ніколи не втрачає актуальності. Українські автомобілісти стежать за кожною зміною у законодавстві, адже навіть кілька відсотків у ставках можуть означати тисячі гривень різниці у ціні машини. У 2026 році, за прогнозами експертів, держава готує низку нововведень, які можуть докорінно змінити підхід до імпорту авто.

Якщо ви плануєте купувати машину з-за кордону, не полінуйтеся заздалегідь перевірити орієнтовні витрати через калькулятор розмитнення авто — це допоможе побачити реальну картину у цифрах.

Що відомо сьогодні

Наразі в Україні діють ставки, прив’язані до віку авто, об’єму двигуна та типу палива. Проте уряд неодноразово анонсував перехід на більш прозору і стимулюючу систему, яка зменшить бюрократію. Експерти прогнозують, що у 2026 році можуть з’явитися три ключові зміни:

  • Єдині базові ставки для всіх типів палива. Йдеться про спрощення системи, де бензин, дизель і гібриди розмитнюватимуться за однаковими принципами.
  • Зниження податкового навантаження на електромобілі. Очікується продовження пільгового періоду, а також часткове звільнення від акцизу.
  • Новий коефіцієнт “екологічності”. Авто з низькими викидами CO₂ можуть отримати додаткові знижки під час розмитнення.

Такі кроки узгоджуються з європейським “зеленим курсом”, до якого Україна поступово адаптує законодавство.

Як це вплине на покупців

Після аналізу ринку експерти Automotive Consulting виділяють три основні сценарії, що вплинуть на кінцеву вартість розмитнення:

  • Дешевші електромобілі. Очікується, що частка “зеленого” транспорту у загальному імпорті перевищить 20%.
  • Стабілізація ставок для авто віком до 5 років. Цей сегмент стане найпривабливішим для імпорту через мінімальне зростання податків.
  • Подорожчання старих дизелів. Влада може збільшити акциз на машини з високими викидами: від 2,5 до 3,0 євро за кубічний сантиметр.

Такі зміни стимулюють оновлення автопарку й поступовий перехід на більш екологічні моделі.

Прогноз аналітиків: хто виграє, а хто — ні

Щоб зрозуміти, які категорії автомобілів будуть у виграші, погляньмо на три ймовірні тренди, які експерти вважають ключовими:

  • Зростання популярності гібридів. Автомобілі, що поєднують бензиновий і електричний двигуни, залишаться “золотою серединою” між ціною та економічністю.
  • Перевага новіших моделей. Вік авто стане важливішим чинником, ніж тип палива. Молодші машини отримуватимуть бонуси у вигляді знижених коефіцієнтів.
  • Зміна географії імпорту. Через податкові послаблення може зрости кількість автомобілів з Кореї та Китаю, де виробництво електрокарів активно субсидується.

Для покупців це означає ширший вибір, але також потребу уважно аналізувати, з якого ринку купувати найвигідніше.

Зарядка авто / фото Boss Auto

Як підготуватись до 2026 року

Розмитнення — процес, який завжди дорожчає в останній момент. Якщо ви вже зараз розглядаєте варіант купівлі, експерти радять діяти за принципом “рахуй наперед”:

  • перевірте поточну формулу через онлайн-калькулятор;
  • порівняйте ставки для різних типів двигунів;
  • врахуйте можливе підвищення митного збору після 2025 року.

2026 рік може стати поворотним у системі розмитнення. Україна рухається до європейських стандартів, а це означає менше бюрократії, більше логіки й акцент на екологічності. 

Підписуйтесь

Чому деякі ліфти у Вільногірську працюють з перебоями та як пропонують вирішити ситуацію

У Вільногірську жителі одразу кількох багатоповерхівок скаржаться на перебої у роботі ліфтів. У КП “Жилкомсервіс” пояснили, що причиною стала невідповідність кількості точок обліку електроенергії кількості […]

17:25, 25.11.2025 Дмитро Скопіч
Реклама

Як змінюватимуться ставки розмитнення у 2026 році: експертний прогноз

Розмитнення — тема, яка ніколи не втрачає актуальності. Українські автомобілісти стежать за кожною зміною у законодавстві, адже навіть кілька відсотків у ставках можуть означати тисячі […]

14:16, 25.11.2025 Дмитро Скопіч

У Вільногірську судили військового за крадіжку мобільного телефону

У Вільногірську суд розглянув справу військовослужбовця, який викрав мобільний телефон. Про це стало відомо з вироку по справі № 174/1452/25. Суд призначив умовне покарання Суд встановив, […]

У Вільногірську планують витратити понад 900 тисяч гривень на ремонт та обслуговування внутрішніх електромереж

У Вільногірську планують оновлення електромереж у багатоквартирних будинках громади: ремонт та технічне обслуговування мереж обійдеться міському бюджету майже у мільйон гривень. Інформацію оприлюднили на платформі […]

10:00, 25.11.2025 Діана Попович

Вільногірська громада долучилися до другої фази французького проєкту RELEVE

Десять громад Дніпропетровської області відібрали для участі у другій фазі проєкту RELEVE, який впроваджується урядовим французьким агентством з міжнародного технічного співробітництва Expertise France. Про це […]