Уряд розширив категорії родин, які можуть користуватися послугою «муніципальна няня»: що це та для кого

Олександра Зоз 13:14, 12 Червня 2024
Муніципальна няня
Муніципальна няня для дитини/ фото pexels

Кабінет Міністрів України розширив категорії родин з дітьми, на яких поширюватиметься послуга «муніципальна няня». На це посприяв аналіз потреб громадян, викликаних повномасштабним вторгненням. 

Більше про категорії та послугу «муніципальна няня» — у матеріалі Вільногірськ IN.UA

«Муніципальна няня»: як змінилися категорії

Тепер, за даними Уряду, користуватися послугою зможуть і такі категорії дітей: 

  • діти переселенців до 3 років (які не мають тяжких хвороб);
  • діти до 6 років, які потребують додаткового догляду (раніше входила категорія дітей з тяжкими хворобами лише віком до 3 років);
  • діти до 6 років, у кого один з батьків має інвалідність I чи II групи (раніше — діти віком до 3 років);
  • діти до 6 років, які проживають на територіях, де не працюють дитячі садки, зокрема у Запорізькій, Донецькій, Харківській, Херсонській, Сумській та Чернігівській областях.

Хто така муніципальна няня

Це фізична, юридична або особа-підприємець, яка надає послуги няні. З нею батьки укладають угоду або договір про догляд за дитиною до трьох років. Фактично це няня, яка надає послуги, декларує свої доходи та платить податки.

У 2019 році в Україні запровадили новий вид соціальної допомоги для батьків у догляді за дітьми.

Порядок отримання послуги «Муніципальної няні»

Батьки дітей мають самостійно знайти няню, яка доглядатиме за дитиною. Укласти з нею у письмовій формі договір.

У договорі необхідно зазначити:

  • назву послуги;
  • інформацію про дітей, за якими няня буде здійснювати догляд;
  • інформацію про особу, яка здійснює догляд за дітьми;
  • умови та строк надання послуги;
  • сума винагороди за послуги;
  • періодичність оплати праці;
  • відповідальність сторін;
  • місце проживання заявника послуги;
  • місце проживання муніципальної няні (для ФОП)/місцеперебування – для юридичних осіб).

Протягом місяця після підписання договору з нянею, батькам необхідно звернутись до місцевого структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем проживання і надати відповідні документи.

Пакет документів включає:

  • паспорт;
  • ідентифікаційний код (копія та оригінал);
  • свідоцтво про народження дитини (копія та оригінал);
  • опікуни надають рішення про встановлення опіки (копія та оригінал);
  • договір, укладений з нянею (копія та оригінал);
  • документи, що підтверджують оплату послуг няні (чеки, розрахункова квитанція, виписка з банківського рахунка тощо).
  • заява про надання компенсації послуги «муніципальна няня»;
  • заява про перерахування коштів для компенсації послуги «муніципальна няня» із зазначенням рахунка в установі банку.

Документи розглядають протягом десяти робочих днів. Про рішення погодити компенсацію або відмовити повідомляють протягом трьох робочих днів після його ухвалення.

Схема компенсації за послугу
Схема компенсації за послугу/ фото Дунаєвецька міськрада

Як відшкодовують кошти за послугу «Муніципальної няні»

Для того, щоб отримати компенсацію, батькам або опікунам потрібно щомісяця до 5 числа надавати в місцевий структурний підрозділ соцзахисту докази оплати послуг няні. Інакше витрати за послуги «Муніципальної няні» за поточний місяць не компенсують. Виплати проводяться щомісяця на той рахунок, який був вказаний під час подачі документів.

Розмір компенсації 

Орієнтовний середньомісячний розмір відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня» у 2024 році складає 7 100 гривень.

На офіційній сторінці Омбудсмана України йдеться про те, що якщо органи державної влади порушують право на отримання допомоги, передбаченої законодавством, варто звертатися за допомогою до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини:

  • за адресою: вул. Інститутська, 21/8, м. Київ, 01008;
  • на електронну пошту: [email protected];
  • на гарячу лінію: 0800501720;
  • за телефоном: 044-299-74-08.

Читайте також:

Підписуйтесь

Україна гарантує спрощений вступ до вишів для молоді з тимчасово окупованих територій

Анастасія Гришкова 10:05, 15 Липня 2025
Вступ абітурієнтів / ілюстративне фото, Rexels

Держава забезпечує безпечну та безкоштовну можливість вступу до українських закладів вищої освіти для молоді з тимчасово окупованих територій (ТОТ).

Про це йдеться на платформі Abitly.org.

Для абітурієнтів з ТОТ діють спрощені умови вступу

Зокрема, не обов’язково мати сертифікати ЗНО чи НМТ, а за відсутності українського паспорта достатньо свідоцтва про народження.

Подати документи та скласти вступні іспити (у форматі співбесіди) можна онлайн.

Молодим людям, які виїхали з ТОТ, держава гарантує:

  • анонімність та супровід під час вступної кампанії;
  • безкоштовне проживання у студентському гуртожитку;
  • допомогу в оформленні українських документів;
  • щомісячну соціальну або академічну стипендію (за успішне навчання).

Як це працює

Спочатку треба оберти університет або коледж, у якому хочете навчатися. Далі зверніться до Освітнього центру “Крим-Україна” чи “Донбас-Україна”, що працює при цьому закладі. Центри функціонують з 1 червня до 30 вересня.

Читайте також:

Підписуйтесь

Як військовим отримати житло від держави: покрокова інструкція

Анастасія Гришкова 12:00, 11 Липня 2025
Як отримати житло від держави / ілюстративне фото, Rexels

Ветерани, родини загиблих захисників і захисниць, а також внутрішньо переміщені особи можуть отримати житло від держави. Для цього необхідно стати на квартирний облік.

Про це повідомляє Міністерство у справах ветеранів.

Хто має право стати на облік

На квартирний облік можуть стати громадяни, які потребують покращення житлових умов і належать до однієї з таких категорій:

  • учасники бойових дій;
  • особи з інвалідністю внаслідок війни;
  • члени родин загиблих (померлих) військовослужбовців України;
  • внутрішньо переміщені особи (ВПО).

Підставою для взяття на квартирний облік є житлова площа, що менша за встановлену норму в регіоні, а також проживання кількох сімей в одній кімнаті або осіб різної статі старших за 9 років.

Також до уваги береться наявність тяжких хронічних захворювань, через які неможливе спільне проживання. Облік можливий також у разі, якщо житло не відповідає санітарним або технічним вимогам, а також у випадках проживання в гуртожитку, комуналці чи орендованому житлі (за договором не менше 5 років).

Необхідні документи

  • заява про взяття на облік (підписана всіма членами родини);
  • довідка про реєстрацію місця проживання на кожного члена родини;
  • копія посвідчення (УБД, інвалідність, член сім’ї загиблого);
  • довідки про перебування (чи неперебування) на обліку за місцем роботи;
  • довідки про статус ВПО (для кожного члена родини).

Щоб стати на квартирний облік, необхідно звернутися до одного з уповноважених органів за місцем проживання. Це може бути Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), виконком сільської, селищної або міської ради.

Після подання документів рішення про взяття на облік приймається протягом місяця. Заявник отримує письмову відповідь із датою постановки або з поясненням причин відмови. Далі потрібно чекати своєї черги — загальної, першочергової або позачергової. Рішення про надання житла ухвалює виконком місцевої ради, після чого видається ордер і ключі від житла.

Читайте також:

Підписуйтесь

Україна гарантує спрощений вступ до вишів для молоді з тимчасово окупованих територій

Держава забезпечує безпечну та безкоштовну можливість вступу до українських закладів вищої освіти для молоді з тимчасово окупованих територій (ТОТ). Про це йдеться на платформі Abitly.org. […]

Як військовим отримати житло від держави: покрокова інструкція

Ветерани, родини загиблих захисників і захисниць, а також внутрішньо переміщені особи можуть отримати житло від держави. Для цього необхідно стати на квартирний облік. Про це […]

Як внутрішнім переселенцям вирахувати суму субсидії на оренду житла

Внутрішньо переміщені особи (ВПО), які орендують житло, можуть самостійно дізнатися, на яку суму субсидії можуть розраховувати від держави. Мінсоцполітики запустило два онлайн-калькулятори, що дозволяють швидко […]

Як українці можуть змінити ім’я та прізвище: деталі

В Україні діє чіткий порядок зміни прізвища, імені чи по батькові — як для дорослих, так і для підлітків. Про це повідомляє Міністерство юстиції України. […]

Як отримати свідоцтво про смерть людини, яка померла на окупованій території

Щоб отримати свідоцтво про смерть людини на тимчасово окупованій території потрібно звернутися до суду із заявою про встановлення факту смерті. Подати її можна до будь-якого […]