Як створити електронний підпис онлайн: інструкція

Дмитро Бойцун Дмитро Бойцун 15:44, 4 Грудня 2024
Електронний підпис / фото ілюстративне, Pexels

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) – це сучасна та зручна альтернатива традиційному підпису від руки при підтвердженні дійсності електронного документа. 

Як створити ЕЦП в «Дії» та ПриватБанку, читайте у матеріалі Вільногірськ IN.UA.

Що таке електронний цифровий підпис?

ЕЦП дозволяє ідентифікувати підписанта та підтвердити справжність документа. Його використовують як фізичні, так і юридичні особи для:

  • підписання договорів, актів виконаних робіт, контрактів;
  • подачі звітності до держорганів;
  • отримання державних послуг;
  • підписання петицій тощо.

Як створити підпис у «Дії»

«Дія.Підпис» – це кваліфікований електронний підпис, який можна отримати безплатно через мобільний додаток. Вам знадобиться ID-картка або закордонний паспорт (біометричний, виданий після 2015 року).

Інструкція для отримання електронного підпису:

  • увійдіть у додаток «Дія» та відкрийте розділ «Дія.Підпис».
  • натисніть «Створити» й підтвердьте особу за допомогою фото.
  • придумайте 5-значний код для підпису.
Дія.Підпис / скриншот з сайту Дія

Термін дії такого підпису один рік, або до його видалення.

Як оформити підпис через ПриватБанк

ПриватБанк пропонує два види підпису:

  • Файловий ключ (УЕП) – зберігається на флешці або комп’ютері.
  • Хмарний ключ (SmartID) – доступний через додаток «Приват24 для бізнесу».

Щоб створити УЕП:

  • відкрийте «Приват24» → «Всі послуги»«Бізнес»«Завантажити сертифікат»;
  • перевірте дані й підтвердьте;
  • виберіть місце збереження файлу та задайте пароль (мінімум 8 символів, латиниця та цифри);
  • підтвердьте операцію через SMS.
Підпис SmartID / скріншот додатку Приват24

Для створення SmartID:

  • оберіть підписання через SmartID і відкрийте «Приват24»;
  • зіскануйте QR-код і введіть пароль;
  • якщо це перше використання, задайте новий пароль для SmartID.

Навіщо потрібний електронний цифровий підпис

Електронний підпис використовують для систем електронного документообігу. Основне завдання ЕЦП – ідентифікація підписувача та підтвердження даних у цифровій формі. 

Крім того, цифровий підпис, а особливо КЕП, надзвичайно складно підробити, що убезпечує користувача.

Читайте також:

Підписуйтесь

Уряд спростив отримання пенсій для ВПО, українців за кордоном та на ТОТ

Анастасія Гришкова 09:00, 27 Травня 2025
Пенсійне посвідчення / ілюстративне фото, telegraf.com.ua

Уряд ухвалив рішення, яке значно полегшує процедуру отримання пенсій для внутрішньо переміщених осіб (ВПО), українців за кордоном, а також для мешканців тимчасово окупованих територій (ТОТ).

Про це повідомляє Міністерство соціальної політики.

Що змінилося

Відтепер пенсіонери з ТОТ, незалежно від наявності довідки ВПО, можуть отримувати пенсію не лише через Ощадбанк, як раніше, а й у будь-якому уповноваженому банку або через “Укрпошту”.

Змінити банк можна особисто у відділенні Пенсійного фонду України (ПФУ), через вебпортал ПФУ або у новообраному банку.

Для пенсіонерів, які перебувають на ТОТ або за кордоном, діють важливі умови:

  • обов’язкова щорічна фізична ідентифікація до 31 грудня;
  • витратні операції з картки мають здійснюватися не рідше одного разу на шість місяців.

Крім того, пенсіонери, які залишили ТОТ або перебувають там, зобов’язані повідомити ПФУ про те, що не отримують пенсійні виплати від Російської Федерації.

Це можна зробити у заяві про призначення, поновлення або продовження пенсії, або окремо — у довільній формі.

Детальні роз’яснення щодо процедури ідентифікації, вимог до пенсіонерів та контактів гарячої лінії ПФУ (0800 503 753).

Читайте також:

Підписуйтесь

Як говорити без канциляризмів: на Дія.Освіта з’явився курс про просту мову для чиновників

Анастасія Гришкова 17:00, 23 Травня 2025
ПРООН в Україні / фото: Ксенія Невенченко

На платформі Дія.Освіта запустили курс, який вчить чиновників і представників публічного сектору говорити не “канцеляритом”, а людською мовою.

Про це повідомили на сайті представництва ПРООН в Україні.

Говорити простою мовою

Новий курс — це не про спрощення змісту, а про повагу до людей, яким ця інформація адресована. Його мета — навчити державних службовців чітко, зрозуміло й без зайвого бюрократизму доносити офіційні повідомлення. Аби кожен — незалежно від віку, освіти чи доступу до технологій — зміг зрозуміти, що і як робити.

Презентація курсу відбулася в межах Національного тижня безбар’єрності — ініціативи першої леді України Олени Зеленської.

Подія об’єднала представників влади, медіа, громадського сектору й міжнародних організацій, які переконані: доступна мова — це перший крок до справжньої інклюзії.

Курс складається з п’яти модулів, наповнених практичними порадами: як структурувати повідомлення, уникати канцеляризмів і створювати тексти, які будуть зрозумілі кожному.

“Цей курс — не лише про покращення комунікації, а про зміну підходу, з яким публічні інституції взаємодіють із людьми», — зазначив Христофорос Політіс, заступник Постійного представника ПРООН в Україні, коментуючи запуск курсу. — «У часи кризи та відновлення проста мова стає основою інклюзії, підзвітності та довіри. Інвестуючи в чітку й доступну комунікацію, Україна демонструє всьому світові, яким має бути демократичне врядування — для кожного та кожної, всюди”.

Простою мовою — це про прозорість, довіру і якісну комунікацію. Відтепер державні установи мають інструмент, щоб не лише інформувати, а й бути почутими. І зрозумілими.

Читайте також:

Підписуйтесь

Уряд спростив отримання пенсій для ВПО, українців за кордоном та на ТОТ

Уряд ухвалив рішення, яке значно полегшує процедуру отримання пенсій для внутрішньо переміщених осіб (ВПО), українців за кордоном, а також для мешканців тимчасово окупованих територій (ТОТ). […]

Як говорити без канциляризмів: на Дія.Освіта з’явився курс про просту мову для чиновників

На платформі Дія.Освіта запустили курс, який вчить чиновників і представників публічного сектору говорити не “канцеляритом”, а людською мовою. Про це повідомили на сайті представництва ПРООН […]

У Рівному внутрішньо переміщені особи отримуватимуть компенсацію за податки

У Рівному запустили фінансовий механізм підтримки внутрішньо переміщених осіб — “Реверсний податок”. Він передбачає часткове повернення суми податку на доходи фізичних осіб, сплаченого роботодавцем до […]

Пенсії переселенців з ТОТ Луганщини та Донеччини понад рік без руху зберігатимуться у Пенсійному фонді

Пенсії переселенців із тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей, які понад рік не знімали кошти з рахунків або не проходили фізичну ідентифікацію, більше не […]

Як відновити втрачене свідоцтво про шлюб або народження дитини: роз’яснення Мін’юсту

Повторну копію свідоцтва видають у будь-якому відділі державної реєстрації актів цивільного стану або в українському консульстві за кордоном. Про це повідомили на сайті Міністерства юстиції. […]