На “попутках” до знань: чи з’явиться шкільний автобус у Вільногірській громаді?

Наталія Москаленко 15:34, 20 Вересня 2024
Шкільний автобус
Шкільний автобус / фото Вільногірськ IN.UA

Школярі з п’яти сіл Вільногірської ОТГ: Дмитрівки, Мар’янівки, Доброгірського, Мотронівки та Дідового змушені діставатися до школи самостійно. Попри те, що міська рада компенсує кошти на проїзд, батьки обурені.»

У ситуації розбиралися журналісти Вільногірськ IN.UA.

Передісторія проблеми

До початку процесу децентралізації, у 2020 році, підвозом дітей до закладів освіти займався голова Дмитрівської сільської ради Верхньодніпровського району Олександр Костюков. Він укладав договір з перевізником і орендував два автобуси.

Вони курсували кожного дня, по чотири години, за встановленим графіком. Учні мали змогу вчасно дістатися до Андріївської та Вільногірських шкіл. 

Один автобус їхав за маршрутом: Мотронівка, Дмитрівка, Доброгірське, Вільногірськ, тоді як другий – Дмитрівка, Дідове, Андріївка.»

“Ми призначали людину, що супроводжувала дітей і, котра, була на маршруті разом з водієм. В останні 3–4 роки ми ще винаймали автобус, який возив дітей до Водянського дитячого садка”, – розповів колишній голова Дмитрівської сільської ради Олександр Костюков.  

У 2020 році ці п’ять сіл увійшли до складу Дмитрівського старостинського округу Вільногірської міської територіальної громади. Тоді питанням підвозу дітей до шкіл, за словами Олександра Костюкова, займався департамент освіти. 

“Там уже з’явилися свої нормативи проведення тендеру, а ми оформляли договір про надання послуг через Prozorro. Коли департамент проводив тендер, то вони повідомили перевізника, що оплата буде проведена вже після надання послуг на кожну дитину окремо і за кількості дітей щоденно. Тобто, винаймався вже не маршрут. А водієві, який раніше цим займався, це, звісно, ж було не вигідно і він відмовився”, – додав колишній голова Дмитрівської сільської ради Олександр Костюков. 

Що відбувається зараз

Наразі 43 школярі з навколишніх сіл дістаються до школи самостійно. Найчастіше вони користуються місцевими автобусами. За їхньої відсутності намагаються “зловити попутку”

Міська рада повністю компенсує проїзд у повному розмірі. Нижче на фото тарифи, які були актуальні на навчальний 2023-2024 роки. 

фото надала мама одного зі школярів
фото надала мама одного зі школярів

«З початку нового навчального року сума змінилася. За словами пані Алли, мами одного зі школярів Дмитрівського старостинського округу Вільногірської міської територіальної громади, компенсація за проїзд збільшилася аж на 6 гривень.»

“Справа не у грошах, а у безпеці дітей. Зараз транспорт їде з усієї країни й небезпека чатує на кожному кроці. Повинен бути шкільний автобус, це безпечно, в першу чергу. У маршрутці люди їдуть на роботу, в лікарню, на базар, на вокзал… І діти… Один в одного на голові. Та і їхати в єдиній “набитій” маршрутці о 6:40 ранку – абсурд”, – каже мама одного зі школярів Дмитрівського старостинського округу Вільногірської міської територіальної громади пані Алла. 

Чи є вирішення проблеми

Неодноразово пані Алла зверталася з запитами до міської ради, аби посадовці пояснили, у чому причина відсутності автобусів. Адже раніше такої проблеми не було.

“Питання придбання шкільного автобуса для закладів загальної середньої освіти постійно тримається на контролі. Відділом освіти департаменту гуманітарно-соціальної політики (ДСГП) протягом 2023-2024 років неодноразово подавалися заявки на придбання шкільного автобуса до департаменту освіти і науки Дніпропетровської ОДА. Робота щодо придбання шкільного автобуса триває” – відповіла на запит заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – директор ДСГП Інна Петруша. 

Питання щодо підвозу дітей з сіл до Вільногірська виносили й на засідання чергової 51-ї сесії міської ради від 24 серпня 2024 року. До сесійної зали прийшли батьки, які хочуть, щоб їхні діти відвідували школу і просять чиновників подбати про шкільний автобус. У департаменті освіти виділяють дві основні причини відсутності транспорту.

“32 дитини з сіл. Зараз триває дистанційне навчання. Є обов’язки ще й батьків, а не тільки органів місцевого самоврядування. Щодо автобусів, то зараз надається перевага тим громадам, у яких були вилучені шкільні автобуси на потреби ЗСУ. Навіть, ті громади не отримали. Закон порушувати ми не будемо. З Божою поміччю возити дітей і нести за них відповідальність, коли немає укриттів під час тривоги, ми не будемо”, – відповіла батькам начальник відділу освіти ДСГП Вільногірської міської ради Ірина Бойко. 

До нового навчального року Дніпропетровська ОВА передала громадам Дніпропетровщини  шкільні автобуси, придбані за рахунок державних та місцевих коштів. Вони вирушили до Божедарівської, Софіївської, Богданівської, Юрʼївської, Миколаївської, Новоолександрівської та Троїцької громад. До того ж є ОТГ, які отримали кілька одиниць транспорту

Редакція Вільногірськ IN.UA надіслала звернення до міськради з проханням роз’яснити ситуацію з підвозом дітей, оскільки на наш попередній детальний запит відповіді не було. Враховуючи нагальну потребу родин із сільських громад, ми продовжимо досліджувати цю тему. Оскільки сусідні громади Дніпропетровщини отримують шкільні автобуси, попри ризики, організовують підвіз та знаходять кошти. Ми вивчимо досвід сусідніх громад.

Читайте далі на Вільногірськ IN.UA.

Читайте також:

Підписуйтесь

“Досить терпіти безлад”: ветеран війни звернувся до влади Вільногірська

Анастасія Гришкова 17:00, 2 Червня 2025
Сергій Максименко, / фото, скріншот

Під час чергової сесії міської ради ветеран війни Сергій Максименко виступив з емоційним зверненням до депутатів та посадовців. У центрі його промови – занедбаний стан міста, проблеми з благоустроєм і байдужість влади до потреб мешканців.

Сергій Максименко виступив під час сесії Вільногірської міської ради.

Ветеран війни звернувся до депутатів

Сергій Олексійович Максименко – воїн, який брав участь у бойових діях з другого дня повномасштабного вторгнення, повернувся додому з пораненням, як зазначив сам Сергій йому встановлено статус людини з інвалідністю.

Під час сесії він звернувся до депутатського корпусу з низкою гострих запитань:

“Я маю свою машину, і їжджу— і в Слов’янськ, і в Краматорськ. То фронтові міста, але там чисто, там порядок. А у нас? Хочете — я вас повезу в П’ятихатки, в Олександрію, Верховцеве — подивіться, як там місто виглядає”, — емоційно сказав ветеран.

Його обурення викликала повна відсутність благоустрою у місті. Висока трава, яку почали косити лише в розпал алергійного сезону, занедбані парки, поламані дитячі майданчики зі штирями, що стирчать посеред гойдалок — усе це, на думку виступаючого, є свідченням повного ігнорування проблем мешканців.

Сергій зізнається, що соромиться повертатися додому з війни, бо в рідному місті — занепад.

Однак, одна з присутніх депутаток — Світлана Архипова, наголосила, що відповідальним за благоустрій міста є Управління архітектури та капітального будівництва.

Водночас Сергій Максименко, аргументував, що неохайний стан міста – це відповідальність усього депутатського корпусу.

Сергій Максименко також акцентував, що не звинувачує персонально нікого — ні міського голову, ні окремих депутатів. Його заклик — до всієї міської влади: об’єднатися заради спільної мети — відновлення міста. Бо інакше ветерани війни, які повертатимуться додому, не побачать за що вони боролись.

Читайте також:

Підписуйтесь

Антмонопольний комітет дозволив компанії “Цемін Україна” придбати контроль над ОГХК із зобов’язаннями

Анастасія Гришкова 15:00, 2 Червня 2025
ОГХК / фото, Nadra.ua

Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав дозвіл ТОВ “Цемін Україна”а на придбання контрольного пакета акцій АТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” (ОГХК). Компанія отримає понад 50% голосів у вищому органі управління ОГХК.

Про це повідомили на сторінці Антимонопольного комітету у Fecebook.

Що відомо

З огляду на стратегічну важливість компанії, яка є одним з найбільших виробників титанових сировинних концентратів в Україні — зокрема цирконових, ільменітових, рутилових, дистен-силіманітових та ставролітових, — АМКУ провів ретельний аналіз потенційного впливу угоди на конкуренцію на відповідних ринках.

У ході розгляду справи Комітет провів опитування споживачів, конкурентів ОГХК та інших гравців ринку. Результати дослідження вказали на ризики зменшення конкуренції, у зв’язку з чим АМКУ схвалив угоду лише за умови виконання низки зобов’язань.

Серед ключових зобов’язань:

  1. Не обмежувати продажі на внутрішньому ринку за наявності попиту.
  2. Не зменшувати обсяги видобутку та виробництва без економічних підстав.
  3. Дотримуватись ринкових умов ціноутворення
  4. Забезпечувати рівні умови для всіх споживачів без дискримінації.
  5. Протягом трьох років щорічно надавати АМКУ звіти щодо обсягів виробництва, продажу, експорту та відмов у продажу.

Контроль за виконанням умов триватиме до 2028 року. У разі порушень АМКУ залишає за собою право вжити заходів згідно з чинним законодавством.

Додамо, у Вільногірську працює філія ОГХК — Вільногірський гірничо-металургійний комбінат, один із ключових виробничих майданчиків компанії.

Читайте також:

Підписуйтесь

“Досить терпіти безлад”: ветеран війни звернувся до влади Вільногірська

Під час чергової сесії міської ради ветеран війни Сергій Максименко виступив з емоційним зверненням до депутатів та посадовців. У центрі його промови – занедбаний стан […]

Антмонопольний комітет дозволив компанії “Цемін Україна” придбати контроль над ОГХК із зобов’язаннями

Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав дозвіл ТОВ “Цемін Україна”а на придбання контрольного пакета акцій АТ “Об’єднана гірничо-хімічна компанія” (ОГХК). Компанія отримає понад 50% голосів у […]

У Вільногірську попрощалися з воїном Вадимом Коваленком, який загинув під час виконання бойового завдання

У понеділок, 2 червня, на площі Героїв перед ПКіС “Металург” відбулася церемонія прощання із загиблим захисником України — старшим солдатом Вадимом Борисовичем Коваленком. Провести в […]

Де у Вільногірську не буде світла: перелік вулиць

У Вільногірську заплановано тимчасові відключення через планові роботи. Електроенергії не буде у період з 3 по 5 червня з 08:00 до 17:30 проводитимуться планові роботи, […]

Як оскаржити висновок ВЛК: роз’яснення для військовозобовʼязаних

До 5 червня військовозобовʼязані, яких раніше визнали обмежено придатними, мають повторно пройти військово-лікарську комісію (ВЛК). Після цього їм визначать новий статус придатності до служби. Як […]