Заступник мера Вільногірська Ростислав Варницький: про благоустрій міста та інфраструктуру

Наталія Москаленко 10:56, 28 Листопада 2024
Благоустрій та інфраструктура
Благоустрій та інфраструктура міста / фото з особистого архіву

Сьогодні Вільногірська міська рада голосуватиме за продовження перебування Ростислава Варницького на посаді заступника мера з питань житлово-комунального господарства до кінця 2025 року. Ми поспілкувалися з посадовцем про його першочергові завдання у сфері благоустрою, виклики комунальної сфери та плани на майбутнє.

Читайте на Вільногірськ IN.UA 

Плани на майбутнє

Які першочергові завдання ви плануєте реалізувати в разі затвердження вашої кандидатури? 

Планів багато, але все залежить від фінансування. З першочергових питань — ремонт доріг, зокрема поточне асфальтування, а також обрізка аварійних дерев. Це дуже важливо для безпеки мешканців. Уже працюємо з департаментом екології. Спільно подали проєкт на будівництво станції для перероблювання твердих побутових відходів. Це дозволить виробляти альтернативне паливо й електроенергію. Також вирішуємо питання поводження з відходами відповідно до нового законодавства.

Як ви оцінюєте поточний стан сфери ЖКГ у місті? Чи є в планах закупівля нової техніки?

Загальний стан ЖКГ потребує значних вкладень. Зокрема, бракує нової комунальної техніки. Зараз ми змушені залучати підрядників або використовувати техніку, якій уже 50–60 років. Наразі в бюджеті на 2025 рік коштів на придбання техніки не закладено. Але ми продовжимо шукати можливості для залучення фінансування.

Чи зміниться благоустрій міста? Які плани надалі? 

Зміниться підхід, є ідеї кардинальних змін. Але все поки що на стадії обговорення. В загалом планується створення зеленої зони. 

Яка ситуація зі сміттям поблизу парку та кафе “Олімп”? І хто займається благоустроєм парку? 

Купу сміття біля «Олімпу» та поблизу парку вже частково вивозять. Цим займається “УК “Жилкомсервіс”, користуючись незалученими сміттєвозами. Парк на цей час знаходиться на стадії будівництва. І його завершення поки неможливе через брак фінансування. Тому доводиться проводити благодійні прибирання, а цим займаються всі, хто не байдужий. 

Коли ж запрацює контейнерний збір? 

Згідно із законодавством, потрібно розробити план поводження з відходами. Це планується зробити у березні наступного року. Якщо фінансування дозволить виділити кошти на розробку цього плану, то ми це зробимо і вже будемо рухатися до контейнерного збору сміття. 

Як щодо програм реформ чи нових проєктів на наступний рік?

У нас є кілька програм: із благоустрою, капітального будівництва, містобудування та землевпорядкування. Але для їх реалізації потрібні кошти. Через складну економічну ситуацію бюджету не вистачає.

Критична інфраструктура

Що саме планується зробити для покращення водопостачання, стану доріг та освітлення в місті?

Водопостачання: У різних районах планується будівництво свердловин для резервного водопостачання. Також працюємо над проєктом нового водогону, який має забезпечити якісну воду та знизити тариф.

Освітлення: Продовжуємо заміну ламп на енергоощадні світлодіодні. Уже близько 85% міста перейшло на сучасне освітлення.

Дороги: Центральні дороги потребують капітального ремонту. Є проєкти для деяких ділянок, але все залежить від фінансування.

Чи плануються підвищення тарифів на комунальні послуги?

На воду тарифи вже підвищили в жовтні, бо закупівельні ціни зросли. Щодо інших тарифів, поки змін не планується, хоча ми розуміємо, що нинішні тарифи не покривають собівартості послуг.

Критика і досягнення

Як ви реагуєте на критику?

Критику сприймаю нормально, якщо вона конструктивна. Звісно, не всі питання можна вирішити одразу, адже є бюджетні обмеження та регуляторні вимоги. Але ми завжди відкриті до діалогу.

Що ви вважаєте своїм найбільшим професійним досягненням?

У 2011 році я був головним спеціалістом у відділі капітального будівництва. З 2012 був вже начальником капітального будівництва. Напевно, це будівництво модульних котелень із 2011 по 2013 роки. Тоді я був головним спеціалістом у відділі капітального будівництва, а потім його начальником. Ми повністю перейшли на автономне опалення, і це стало одним із найбільших кроків у модернізації теплопостачання.

Читайте також:

Підписуйтесь

У Вільногірській громаді з’явився новий шкільний автобус

Анастасія Гришкова 12:55, 17 Липня 2025
Шкільний автобус / фото, Департамент соціально-гуманітарної політики

У четвер, 17 липня, Вільногірська громада отримала новий шкільний автобус. Який призначений для перевезення учнів до закладів освіти та у зворотному напрямку, зокрема дітей з обмеженою мобільністю.

Про це повідомляє Департамент соціально-гуманітарної політики Вільногірської міської ради.

Громада отримала шкільний автобус

Автобус придбано в рамках реалізації публічного інвестиційного проєкту “Шкільні автобуси”, спрямованого на забезпечення доступу до освіти. Закупівлю здійснено за кошти державного бюджету за умов співфінансування з бюджету Вільногірської міської територіальної громади.

Водночас на сторінці Вільногірської міської ради у Facebook, міський голова Володимир Василенко привітав жителів з Днем громади та висловив вдячність усім мешканцям міста і сіл, трудовим колективам установ, підприємств і організацій, фермерам і працівникам фермерських господарств, підприємцям, громадським організаціям і об’єднанням, тимчасово переміщеним особам, пенсіонерам і молоді — за всі добрі справи, зроблені на благо громади та країни.

Окремо він подякував захисникам, які захищають незалежність і суверенітет України на передовій, і вшанував пам’ять тих, хто загинув за свободу та майбутнє держави.

“У цю символічну дату, надійшла й приємна новина — громада отримала новий шкільний автобус для перевезення дітей із сіл до освітніх закладів міста і додому”, – наголосив Володимир Василенко.

Нагадаємо, раніше редакція Вільногірськ IN.UA писала, що у громаді передбачили 760 тисяч гривень на співфінансування придбання шкільного автобуса. Тоді начальниця відділу освіти Ірина Бойко повідомила, що на сесію Вільногірської міської ради планується винести питання щодо фінансування облаштування укриттів уздовж маршруту, технічного обслуговування автобуса, заробітної плати водія та вихователя-супроводжувача. Усі витрати покриватимуться з міського бюджету.

Підписуйтесь

Як військовим отримати житло від держави: покрокова інструкція

Анастасія Гришкова 12:00, 11 Липня 2025
Як отримати житло від держави / ілюстративне фото, Rexels

Ветерани, родини загиблих захисників і захисниць, а також внутрішньо переміщені особи можуть отримати житло від держави. Для цього необхідно стати на квартирний облік.

Про це повідомляє Міністерство у справах ветеранів.

Хто має право стати на облік

На квартирний облік можуть стати громадяни, які потребують покращення житлових умов і належать до однієї з таких категорій:

  • учасники бойових дій;
  • особи з інвалідністю внаслідок війни;
  • члени родин загиблих (померлих) військовослужбовців України;
  • внутрішньо переміщені особи (ВПО).

Підставою для взяття на квартирний облік є житлова площа, що менша за встановлену норму в регіоні, а також проживання кількох сімей в одній кімнаті або осіб різної статі старших за 9 років.

Також до уваги береться наявність тяжких хронічних захворювань, через які неможливе спільне проживання. Облік можливий також у разі, якщо житло не відповідає санітарним або технічним вимогам, а також у випадках проживання в гуртожитку, комуналці чи орендованому житлі (за договором не менше 5 років).

Необхідні документи

  • заява про взяття на облік (підписана всіма членами родини);
  • довідка про реєстрацію місця проживання на кожного члена родини;
  • копія посвідчення (УБД, інвалідність, член сім’ї загиблого);
  • довідки про перебування (чи неперебування) на обліку за місцем роботи;
  • довідки про статус ВПО (для кожного члена родини).

Щоб стати на квартирний облік, необхідно звернутися до одного з уповноважених органів за місцем проживання. Це може бути Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), виконком сільської, селищної або міської ради.

Після подання документів рішення про взяття на облік приймається протягом місяця. Заявник отримує письмову відповідь із датою постановки або з поясненням причин відмови. Далі потрібно чекати своєї черги — загальної, першочергової або позачергової. Рішення про надання житла ухвалює виконком місцевої ради, після чого видається ордер і ключі від житла.

Читайте також:

Підписуйтесь

У Вільногірській громаді з’явився новий шкільний автобус

У четвер, 17 липня, Вільногірська громада отримала новий шкільний автобус. Який призначений для перевезення учнів до закладів освіти та у зворотному напрямку, зокрема дітей з […]

Як військовим отримати житло від держави: покрокова інструкція

Ветерани, родини загиблих захисників і захисниць, а також внутрішньо переміщені особи можуть отримати житло від держави. Для цього необхідно стати на квартирний облік. Про це […]

Історії

Малюнки, глина і тканина: як дитяча фантазія оживає в руках юного митця з Вільногірська

11 річний Федір має мрію — стати професійним художником і колись організувати власну виставку. Творчі роботи хлопчика вже можна побачити на шкільних виставках у ліцеї, […]

15:29, 07.07.2025 Діана Попович

Вадиму Коваленку посмертно присвоєно звання “Почесний громадянин Вільногірської територіальної громади”

Вадим Коваленко отримав подвійний удару ворожого БпЛА “Ланцет”, під час виконання бойового завдання у 19 травня 2025 року, а 28 травня Вадим помер у лікарні. […]

Субсидії на оренду житла: що зміниться для ВПО у червні

Держава розширила можливості отримання субсидій на оренду житла для внутрішньо переміщених осіб: тепер допомога охоплює оренду кімнат, спільне проживання кількох сімей, а також надається при […]