Як створити електронний підпис онлайн: інструкція

Дмитро Бойцун Дмитро Бойцун 15:44, 4 Грудня 2024
Електронний підпис / фото ілюстративне, Pexels

Електронний цифровий підпис (ЕЦП) – це сучасна та зручна альтернатива традиційному підпису від руки при підтвердженні дійсності електронного документа. 

Як створити ЕЦП в «Дії» та ПриватБанку, читайте у матеріалі Вільногірськ IN.UA.

Що таке електронний цифровий підпис?

ЕЦП дозволяє ідентифікувати підписанта та підтвердити справжність документа. Його використовують як фізичні, так і юридичні особи для:

  • підписання договорів, актів виконаних робіт, контрактів;
  • подачі звітності до держорганів;
  • отримання державних послуг;
  • підписання петицій тощо.

Як створити підпис у «Дії»

«Дія.Підпис» – це кваліфікований електронний підпис, який можна отримати безплатно через мобільний додаток. Вам знадобиться ID-картка або закордонний паспорт (біометричний, виданий після 2015 року).

Інструкція для отримання електронного підпису:

  • увійдіть у додаток «Дія» та відкрийте розділ «Дія.Підпис».
  • натисніть «Створити» й підтвердьте особу за допомогою фото.
  • придумайте 5-значний код для підпису.
Дія.Підпис / скриншот з сайту Дія

Термін дії такого підпису один рік, або до його видалення.

Як оформити підпис через ПриватБанк

ПриватБанк пропонує два види підпису:

  • Файловий ключ (УЕП) – зберігається на флешці або комп’ютері.
  • Хмарний ключ (SmartID) – доступний через додаток «Приват24 для бізнесу».

Щоб створити УЕП:

  • відкрийте «Приват24» → «Всі послуги»«Бізнес»«Завантажити сертифікат»;
  • перевірте дані й підтвердьте;
  • виберіть місце збереження файлу та задайте пароль (мінімум 8 символів, латиниця та цифри);
  • підтвердьте операцію через SMS.
Підпис SmartID / скріншот додатку Приват24

Для створення SmartID:

  • оберіть підписання через SmartID і відкрийте «Приват24»;
  • зіскануйте QR-код і введіть пароль;
  • якщо це перше використання, задайте новий пароль для SmartID.

Навіщо потрібний електронний цифровий підпис

Електронний підпис використовують для систем електронного документообігу. Основне завдання ЕЦП – ідентифікація підписувача та підтвердження даних у цифровій формі. 

Крім того, цифровий підпис, а особливо КЕП, надзвичайно складно підробити, що убезпечує користувача.

Читайте також:

Підписуйтесь

Як військовим отримати житло від держави: покрокова інструкція

Анастасія Гришкова 12:00, 11 Липня 2025
Як отримати житло від держави / ілюстративне фото, Rexels

Ветерани, родини загиблих захисників і захисниць, а також внутрішньо переміщені особи можуть отримати житло від держави. Для цього необхідно стати на квартирний облік.

Про це повідомляє Міністерство у справах ветеранів.

Хто має право стати на облік

На квартирний облік можуть стати громадяни, які потребують покращення житлових умов і належать до однієї з таких категорій:

  • учасники бойових дій;
  • особи з інвалідністю внаслідок війни;
  • члени родин загиблих (померлих) військовослужбовців України;
  • внутрішньо переміщені особи (ВПО).

Підставою для взяття на квартирний облік є житлова площа, що менша за встановлену норму в регіоні, а також проживання кількох сімей в одній кімнаті або осіб різної статі старших за 9 років.

Також до уваги береться наявність тяжких хронічних захворювань, через які неможливе спільне проживання. Облік можливий також у разі, якщо житло не відповідає санітарним або технічним вимогам, а також у випадках проживання в гуртожитку, комуналці чи орендованому житлі (за договором не менше 5 років).

Необхідні документи

  • заява про взяття на облік (підписана всіма членами родини);
  • довідка про реєстрацію місця проживання на кожного члена родини;
  • копія посвідчення (УБД, інвалідність, член сім’ї загиблого);
  • довідки про перебування (чи неперебування) на обліку за місцем роботи;
  • довідки про статус ВПО (для кожного члена родини).

Щоб стати на квартирний облік, необхідно звернутися до одного з уповноважених органів за місцем проживання. Це може бути Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), виконком сільської, селищної або міської ради.

Після подання документів рішення про взяття на облік приймається протягом місяця. Заявник отримує письмову відповідь із датою постановки або з поясненням причин відмови. Далі потрібно чекати своєї черги — загальної, першочергової або позачергової. Рішення про надання житла ухвалює виконком місцевої ради, після чого видається ордер і ключі від житла.

Читайте також:

Підписуйтесь

Як внутрішнім переселенцям вирахувати суму субсидії на оренду житла

Анастасія Гришкова 10:00, 9 Липня 2025
Субсидія на оренду житла / ілюстративне фото, Rexels

Внутрішньо переміщені особи (ВПО), які орендують житло, можуть самостійно дізнатися, на яку суму субсидії можуть розраховувати від держави. Мінсоцполітики запустило два онлайн-калькулятори, що дозволяють швидко й зручно зробити орієнтовний розрахунок.

Про це повідомляє Міністерство соціальної політики.

Як вирахувати суму субсидії на оренду житла

  1. Калькулятор від UNHCR та БФ “Стабілізейшен Суппорт Сервісез” скористатися калькулятором можна за посиланням
  2. 2.Калькулятор у співпраці з платформою ЛУН за посиланням.

Наприклад, родина з 2 осіб, яка орендує квартиру в місті Дніпро за 9 500 гривень і має сукупний дохід 17 000 гривень, може претендувати на орієнтовну субсидію в розмірі 5 097 гривень. Тобто сплачуватимуть лише 4 402 гривень.

В Мінсоцполітики наголошують, що калькулятори — лише для попереднього розрахунку. Остаточне рішення щодо надання субсидії ухвалює Пенсійний фонд України після подання всіх необхідних документів.

Підписуйтесь

Як військовим отримати житло від держави: покрокова інструкція

Ветерани, родини загиблих захисників і захисниць, а також внутрішньо переміщені особи можуть отримати житло від держави. Для цього необхідно стати на квартирний облік. Про це […]

Як внутрішнім переселенцям вирахувати суму субсидії на оренду житла

Внутрішньо переміщені особи (ВПО), які орендують житло, можуть самостійно дізнатися, на яку суму субсидії можуть розраховувати від держави. Мінсоцполітики запустило два онлайн-калькулятори, що дозволяють швидко […]

Як українці можуть змінити ім’я та прізвище: деталі

В Україні діє чіткий порядок зміни прізвища, імені чи по батькові — як для дорослих, так і для підлітків. Про це повідомляє Міністерство юстиції України. […]

Як отримати свідоцтво про смерть людини, яка померла на окупованій території

Щоб отримати свідоцтво про смерть людини на тимчасово окупованій території потрібно звернутися до суду із заявою про встановлення факту смерті. Подати її можна до будь-якого […]

Постраждалі від рф можуть отримати фінансову допомогу: перелік категорій

Українці які постраждали внаслідок збройної агресії можуть отримати фінансову допомогу від держави. Про це повідомляє Міністерство соціальної політики України. Хто може отримати допомогу Родини загиблих […]