Як зареєструвати ФОП через Дію та офлайн: покроково

Марія Макарович 18:51, 9 Серпня 2024
Реєстрація ФОП
Реєстрація ФОП/ фото Дія

Реєстрація фізичної особи-підприємця — це важливий крок для старту власної справи в Україні. Маючи ФОП людина може вести власний бізнес офіційно, сплачуючи необхідні податки. Наразі оформити ФОП можна не лише офлайн, а й онлайн.

Про це йдеться на сайті Уряду.

Реєстрація ФОП: хто може стати підприємцем

Зареєструвати ФОП можуть українці віком від 18 років. Проте підлітки від 16 до 18 років також можуть стати підприємцями за умови нотаріально завіреної згоди батьків або піклувальників. Це дозволяє навіть неповнолітнім розпочати власний бізнес у випадках, передбачених законом.

Документи, які необхідно підготувати для реєстрації ФОП:

  • заява про державну реєстрацію ФОП;
  • письмова згода батьків або піклувальників (для осіб 16-18 років);
  • паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу.

Державна реєстрація ФОП проводиться незалежно від місця знаходження. Люди можуть подати заяву особисто, через Центр надання адміністративних послуг або в електронному форматі у застосунку Дія. 

Подання заявки на реєстрацію ФОП у застосунку Дія

Зареєструвати ФОП можна у декілька кліків у застосунку Дія. Реєстрація в такому випадку проходить автоматично і без участі державного реєстратора, що значно прискорює процес. Людині потрібно лише заповнити форму, підписати її кваліфікованим електронним підписом (КЕП) і чекати на підтвердження. 

Як це зробити:

  1. Спочатку потрібно зареєструватися або авторизуватися в особистому кабінеті на Порталі Дія, використовуючи кваліфікований електронний підпис.
  2. Після авторизації треба заповнити електронну форму на отримання послуги, обравши потрібні опції, наприклад, реєстрацію як платника ПДВ або вибір спрощеної системи оподаткування.
  3. Підписати заповнену заявку за допомогою КЕП.
  4. Заява автоматично надсилається до Єдиного державного реєстру для обробки. 

Статус заявки можна перевірити в кабінеті громадянина на Порталі Дія. Результати реєстрації також будуть надіслані на електронну пошту.

Подання заявки на реєстрацію ФОП у паперовій формі

Якщо людина вирішить подати документи на реєстрацію ФОП у паперовому вигляді, тоді варто дотримуватися наступної послідовності дій:

  1. Зібрати необхідні документи, зокрема, заповнену заяву про реєстрацію ФОП, а також, якщо необхідно, нотаріально засвідчену згоду батьків для осіб віком від 16 до 18 років.
  2. Подати документи особисто до державного реєстратора (у тому числі нотаріуса) або до центру надання адміністративних послуг (ЦНАП).
  3. Реєстратор перевіряє надані документи, вносить дані до Єдиного державного реєстру, перевіряє їх на наявність підстав для відмови в реєстрації.
  4. Після завершення процедури реєстрації людина отримає виписку з Єдиного державного реєстру у паперовій формі з підписом та печаткою реєстратора.

Після подачі документів їх розглядають протягом 24 годин, не враховуючи вихідні та святкові дні. За результатами реєстрації заявник отримає виписку з Єдиного державного реєстру, яка підтверджує офіційний статус ФОП.

Важливо пам’ятати, що інформація про реєстрацію ФОП буде публічно доступною через Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі виникнення питань щодо процесу реєстрації ФОП, громадяни можуть звертатися до будь-якого ЦНАПу країни за консультацією або скористатися онлайн-ресурсами для отримання допомоги.

Читайте також:

Підписуйтесь

Уряд виділить 8 мільйонів гривень на пільгову іпотеку для ВПО та учасників АТО/ООС

Анастасія Гришкова 17:20, 8 Жовтня 2025
Пільгова іпотека / ілюстративне фото, iStock

Кабінет Міністрів України перерозподілив видатки державного бюджету на 2025 рік у розмірі 8 млн грн. Ці кошти спрямують на реалізацію програми пільгового державного кредитування житла для внутрішньо переміщених осіб та учасників АТО/ООС.

Про це повідомив голова Спеціальної комісії з питань захисту ВПО Павло Фролов.

Умови програми для отримання пільгової іпотеки

Згідно з умовами програми, позичальники можуть отримати кредит під 3% річних строком до 30 років (за умови виконання зобов’язань до досягнення 65 років включно). Перший внесок становить від 6% вартості житла.

Участь у програмі можуть взяти громадяни, які не мають власного житла, окрім розташованого на території бойових дій або тимчасово окупованих територіях.

Крім того, подати заявку можуть ВПО та учасники АТО/ООС, які перебувають на обліку громадян, що потребують поліпшення житлових умов.

З повним переліком документів необхідних для отримання пільгової іпотеки можна ознайомитися за посиланням.

За словами Павла Фролова, наразі програма фінансується за залишковим принципом і потребує додаткових державних ресурсів.

Читайте також:

Підписуйтесь

Базову соціальну допомогу можна оформити в Дії

Анастасія Гришкова 09:44, 26 Вересня 2025
Базова соціальна допомога / ілюстративне фото, Rexels

Йдеться про новий урядовий проєкт соціального захисту громадян, який передбачає замість п’яти різних виплат єдину базову соціальну допомогу. Послуга доступна в Дія.

Про це повідомив голова Спеціальної комісії з питань захисту ВПО Павло Фролов.

Хто може отримати допомогу

  • малозабезпечені сім’ї;
  • одинокі матері або батькам, які отримують допомогу на дітей;
  • багатодітні сім’ї;
  • сім’ї, які отримують тимчасову допомогу дітям через несплату аліментів або відсутність інформації про одного з батьків;
  • люди з інвалідністю;
  • діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування.

Для розрахунку допомоги враховується базова величина, яка становить 4500 гривень — для першого члена сім’ї, дітей до 18 років та осіб з інвалідністю I-II групи, для усіх інших – 3150 гривень.

Сума допомоги визначається як різниця сукупного розміру базової величини сім’ї та її сукупним середньомісячним доходом.

З 1 жовтня проєкт базової соціальної допомоги буде розширено й на усі інші категорії осіб, фінансово-майновий стан яких відповідатиме критеріям її надання.

Читайте також:

Підписуйтесь

Уряд виділить 8 мільйонів гривень на пільгову іпотеку для ВПО та учасників АТО/ООС

Кабінет Міністрів України перерозподілив видатки державного бюджету на 2025 рік у розмірі 8 млн грн. Ці кошти спрямують на реалізацію програми пільгового державного кредитування житла […]

Базову соціальну допомогу можна оформити в Дії

Йдеться про новий урядовий проєкт соціального захисту громадян, який передбачає замість п’яти різних виплат єдину базову соціальну допомогу. Послуга доступна в Дія. Про це повідомив […]

Нові тарифи на перевезення по маршруту Вільногірськ-Дідове: рішення міської ради

З 1 жовтня 2025 року мешканці Вільногірської громади їздитимуть приміським маршрутом “Вільногірськ — Дідове” за новим тарифом. Про це стало відомо в опублікованому рішенні Вільногірського […]

17:40, 24.09.2025 Дмитро Скопіч

Базова соціальна допомога: що пропонує уряд з 2026 року

Кабмін схвалив законопроєкт, який з 1 січня 2026 року об’єднає кілька видів соціальної допомоги у одну – базову. Вона замінить допомогу малозабезпеченим сім’ям та інші […]

Діти захисників отримують компенсацію на навчання: як підтвердити сертифікат

Діти ветеранів та ветеранок отримають сертифікати на компенсацію вартості навчання за контрактом у закладах професійної, фахової передвищої та вищої освіти за 2024–2025 навчальний рік. Сертифікати […]